Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 17 apr 2021 18:11 #1274619

De volgende weer, waar ligt Cato?


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 apr 2021 18:48 #1274645

  • martinw
  • martinw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2718
Wadloper schreef :
zeilbootcato schreef :
Tja, als niemand reageert, haven van Beusichem, net voorbij de pont?

Hahaha.. Ja, logisch..


Ik ben dol op dit soort haventjes. Of ankeren in een mooi grindgat.

Ik was 3 jaar geleden in dat haventje maar ben er weggevlucht. Op de steigers lopen moest met de nodige omzichtigheid wegens gevaar voor uitglijden en door een plank trappen. En in de hoek waar dat motorbootje ligt kon ik met 1.35 diepgang niet aan de kant komen. Ook een enorme zuiging door langsvarend scheepvaartverkeer. Toen maar teruggegaan naar Culemborg. Prima haven.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 apr 2021 21:29 #1274704

martinw schreef :
Ik was 3 jaar geleden in dat haventje maar ben er weggevlucht. Op de steigers lopen moest met de nodige omzichtigheid wegens gevaar voor uitglijden en door een plank trappen. En in de hoek waar dat motorbootje ligt kon ik met 1.35 diepgang niet aan de kant komen. Ook een enorme zuiging door langsvarend scheepvaartverkeer. Toen maar teruggegaan naar Culemborg. Prima haven.

Inderdaad is de haven behoorlijk verwaarloosd en dichtgeslibd. Ik kon er met mijn vorige boot (Jeanneau Fantasia met midzwaard)nog net in, om met mijn, toen nog jonge, kinderen bij het nabijgelegen Veerhuis een pannenkoek te eten...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 apr 2021 21:34 #1274706

  • TimS
  • TimS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 482
Is de nieuwe foto Neeltje Jans toevallig?

Gepost met de officiƫle Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 apr 2021 21:35 #1274707

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
Dat hoekje waar ik lag lag ik met de 85 centimeter diepgang van die motorboot eigenlijk gewoon om de grond. Veel zand overal om me heen toe ik er een dag later weer wegvoer. Stijgers zijn verwaarloosd, daarom laagen we ook aan de Betonwand. Eigenlijk zonde. Het is best een leuk plekje waar heel wat van te maken is.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 apr 2021 21:38 #1274708

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
zeilbootcato schreef :
De volgende weer, waar ligt Cato?


Buitenkant sluis Stellendam?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 apr 2021 22:28 #1274716

Helemaal goed Rikken, jij bent weer.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 apr 2021 06:37 #1274727

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
martinw schreef :
Wadloper schreef :
zeilbootcato schreef :
Tja, als niemand reageert, haven van Beusichem, net voorbij de pont?

Hahaha.. Ja, logisch..


Ik ben dol op dit soort haventjes. Of ankeren in een mooi grindgat.

Ik was 3 jaar geleden in dat haventje maar ben er weggevlucht. Op de steigers lopen moest met de nodige omzichtigheid wegens gevaar voor uitglijden en door een plank trappen. En in de hoek waar dat motorbootje ligt kon ik met 1.35 diepgang niet aan de kant komen. Ook een enorme zuiging door langsvarend scheepvaartverkeer. Toen maar teruggegaan naar Culemborg. Prima haven.

De haven van Culemborg ligt midden in de stad. Inderdaad een heel ander sfeertje.
Maar je verhaal over Beusichem schrikt me niet af. Veel steigers met een houten dek zijn glad als ze nat zijn. Zeker in het vroege voorjaar als de hogedrukspuit er nog niet overheen is geweest. Ik heb tegenwoordig maar 80 cm. diepgang dus dat is ook geen probleem.
Hoe minder aangeharkt, hoe beter wat mij betreft.
Is het er ook rustig? Ik zie op de luchtfoto dat er wat gebouwtjes omheen staan. Zijn dat vakantiehuisjes, of iets in die geest?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 apr 2021 06:53 #1274734

Wadloper schreef :

Maar je verhaal over Beusichem schrikt me niet af. ......
Is het er ook rustig? Ik zie op de luchtfoto dat er wat gebouwtjes omheen staan. Zijn dat vakantiehuisjes, of iets in die geest?

Het zijn vooral vaste stacaravans die er staan, ook wel wat passanten denkt ik. Als je echt vrij wilt liggen is "de Afgraving" tussen Culemborg en Beusichem een prachtige plek. Alleen erg diep in het midden (>20m). Aan de randen is in verleden ook grof betonpuin gestort, dat maakt aanmeren aan de wal of ankeren wel wat lastiger helaas.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 apr 2021 08:27 #1274764

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
Beusichem is rustig. Voornamelijk wat ouderen in een stacaravan. Vriendelijke havenmeester/campingbaas. Stijgers wel behoorlijk vervallen. Niet alleen glad, ook stuk.

De nieuwe.
Waar was dit visbootje gezonken?

Laatst bewerkt: 18 apr 2021 08:49 door Rikken.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 apr 2021 09:36 #1274788

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Rikken schreef :
Beusichem is rustig. Voornamelijk wat ouderen in een stacaravan. Vriendelijke havenmeester/campingbaas. Stijgers wel behoorlijk vervallen. Niet alleen glad, ook stuk.

Dan lijkt me die kade, waar jij aanlegde, de optimale plek.
De nieuwe.
Waar was dit visbootje gezonken?

Ergens aan het Ketelmeer?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 apr 2021 08:03 #1275041

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
Tijd voor een hint.
Het ketelmeer is niet goed. Dit is grotendeels ondieper water.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 apr 2021 08:14 #1275046

Friese kust van het IJsselmeer?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 apr 2021 08:15 #1275047

  • TimS
  • TimS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 482
Gooimeer? Met dat eilandje voor de haven van Naarden in de verte?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 apr 2021 09:45 #1275081

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
It Paradyske schreef :
Friese kust van het IJsselmeer?

Rode tonnen vlak onder de kant langs de Friese kust? :dry:
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 apr 2021 09:47 #1275083

Rikken schreef :
It Paradyske schreef :
Friese kust van het IJsselmeer?

Rode tonnen vlak onder de kant langs de Friese kust? :dry:

Yep, een heleboel :-)
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 apr 2021 09:59 #1275092

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Rikken schreef :
Tijd voor een hint.
Het ketelmeer is niet goed. Dit is grotendeels ondieper water.

Vossemeer? Vanaf de dijk van Oostelijk Flevoland?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 apr 2021 14:04 #1275196

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
Wadloper schreef :
Rikken schreef :
Tijd voor een hint.
Het ketelmeer is niet goed. Dit is grotendeels ondieper water.

Vossemeer? Vanaf de dijk van Oostelijk Flevoland?
Je gaat de goede kant op, maar het is nog niet goed.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 apr 2021 14:05 #1275197

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
It Paradyske schreef :
Rikken schreef :
It Paradyske schreef :
Friese kust van het IJsselmeer?

Rode tonnen vlak onder de kant langs de Friese kust? :dry:

Yep, een heleboel :-)

Een meter of dertig uit de kant??? Niet zijnde verbodstonnen. Dan moet je me die toch eens aanwijzen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 apr 2021 19:06 #1275322

  • Fram2019
  • Fram2019's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 119
Veluwemeer foto kijkend richting vaarrichting Harderwijk. in de achtergrond eiland de kluut?
Insta: @Sailingwithfram
Laatst bewerkt: 19 apr 2021 19:11 door Fram2019.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 apr 2021 21:08 #1275386

Eemmeer, ergens ten westen van Spakenburg? Links de Dode Hond, aan de overkant de dijk van Flevoland.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 apr 2021 21:22 #1275389

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
Allemaal warm, maar echt nog niet goed.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 apr 2021 07:07 #1275457

  • TimS
  • TimS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 482
TimS schreef :
Gooimeer? Met dat eilandje voor de haven van Naarden in de verte?

Omdat Rikken deze denk ik over het hoofd had gezien, even een repost ;)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 apr 2021 07:09 #1275458

  • Fram2019
  • Fram2019's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 119
Dan zit alleen het Drontermeer er nog ongeveer tussen denk ik hahaha.
Insta: @Sailingwithfram
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 apr 2021 11:09 #1275548

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
Fram2019 schreef :
Dan zit alleen het Drontermeer er nog ongeveer tussen denk ik hahaha.

Correct. Hier was het gebeurd.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 7.119 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl