Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 27 mei 2021 15:07 #1289670

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Die hoogspanningsmasten staan in het Nijkerkernauw. Afhankelijk van de kant die je op vaart zijn er dan maar een paar opties. Eemhof werd al genoemd en is het niet. Dan gok ik op De Zuidwal, ter hoogte van de Nijkerkersluis.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 mei 2021 17:56 #1289725

  • Bubbels
  • Bubbels's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 131
Ook het Nijkerkernauw is niet goed. We varen in de hoofdvaargeul en de groen/rode boei is de vaargeul naar een haven. We kijken in zuidwestelijke richting.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 mei 2021 18:27 #1289748

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Veluwemeer, geultje dat aftakt gaat naar JH Flevostrand?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 mei 2021 18:35 #1289753

  • Bubbels
  • Bubbels's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 131
Ja dat klopt
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 mei 2021 18:53 #1289763

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
De volgende:


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 mei 2021 13:57 #1290003

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Schopje.
Zolang er nog niemand een poging heeft gedaan, vind ik het te vroeg voor een hint.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 mei 2021 14:50 #1290011

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
Laat mij die poging maar eens doen dan.
Schardam?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 mei 2021 14:52 #1290012

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Vlieter1 schreef :
Schopje.
Zolang er nog niemand een poging heeft gedaan, vind ik het te vroeg voor een hint.

Een wat vreemde stelling. Een hint geef je omdat niemand een flauw idee heeft waar ze naar kijken. Dat lijkt me de meest voor de hand liggende reden dat er geen reacties komen.

Maar goed.

Die blauwe horizon op de achtergrond kan niet de zee zijn, denk ik. Dan zie je iets anders tussen het water op de voorgrond en het water op de achtergrond. Het water op de voorgrond is ook geen getijdenwater. Het water op de achtergrond moet wel het Marker- of IJsselmeer zijn. Want waar op zoet water vind je anders een lege horizon?
Het water op de voorgrond lijkt een soort kanaal. De overkant is een vrij strakke oever.
Jammer genoeg is er geen zon. Het is derhalve lastig om te bepalen in welke richting te kijken. Wel lijkt het tegen de avond te lopen. In de hoge bewolking zit wat rood.
Het steigertje lijkt deel uit te maken van een verzameling al dan niet vaste ligplaatsen, getuige het nummer '25'. Opvallend is ook dat de lijn van de twee palen niet haaks op het loopsteigertje staat. Of de plankjes op het steigertje liggen scheef.
Het zou kunnen zijn dat het grasland aan de overkant van het grote water wordt gescheiden door een lage kade, dat is net helemaal goed te zien. Het ligt laag en staat gedeeltelijk blank.

Heb met Google Maps wat gekeken rond het IJsselmeer. But I still don't have a clue!

Naschrift: Dirk heeft 'm. Inderdaad: schuine steigertjes en een landje tussen Markermeer en de haven
Laatst bewerkt: 28 mei 2021 14:55 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 mei 2021 15:08 #1290013

  • perry2
  • perry2's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1093
Edit: a, er zijn al, anderen voor mij en met betere ideeen.
Vlieter1 schreef :
Schopje.
Zolang er nog niemand een poging heeft gedaan, vind ik het te vroeg voor een hint.

Zomeravond kijkend richting westen. Geen getijde water. Horizon is leeg op een mastje rechts in de verte na:
- Friese kant van het IJsselmeer ligt dan voor de hand, buitendijks. Maar zou niet weten waar, het ziet er nogal netjes uit voor buitendijks.
- Of nog ergens nabij Andijk. Die zal Albert dan wel herkennen.
- O wacht, De Kreupel zou ook nog kunnen, maar ik herken het niet.

Is dat voldoende voor een hint?

Perry
Laatst bewerkt: 28 mei 2021 15:11 door perry2.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 mei 2021 15:55 #1290025

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Kijk, zie je. Zonder hint allemaal reacties. Maar de eerste was de beste; hij is voor Rooie Dirk.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 mei 2021 17:16 #1290053

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
OK een gemakkelijke. Als je er ooit geweest bent tenminste.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 mei 2021 17:38 #1290061

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
rooiedirk schreef :
OK een gemakkelijke. Als je er ooit geweest bent tenminste.

De restanten van de steiger van De Vriendschap (veerboot Texel-Vlieland) op het uiteinde van de Vliehors.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 mei 2021 17:39 #1290062

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
Zie je wel gemakkelijk!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 mei 2021 18:55 #1290100

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
rooiedirk schreef :
Zie je wel gemakkelijk!

Van wanneer is die foto? Er moet regelmatig in het voorjaar flink gerestaureerd worden, maar nu is ie wel een heel eind weg. Of is de nieuwe op een andere plek gebouwd, vanwege lokale verzanding, en wordt deze aan de elementen overgelaten?

Die nieuwe kijkt Wadloper, de boot, in de kont. Foto uit het eerste of tweede jaar dat ik met hem op pad ging. Het stuurwiel zit er nog in!

Waar staan we?

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 mei 2021 19:14 #1290114

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Krabbenkreek met zicht op Sint Philipsland
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 mei 2021 19:20 #1290117

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Kendu schreef :
Krabbenkreek met zicht op Sint Philipsland

Nee, we blijven niet bezig met voor de hand liggende plekken, zeg. Het is héél ergens anders.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2021 07:49 #1290231

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Het is niet in Zeeland.
Laatst bewerkt: 29 mei 2021 07:50 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2021 07:57 #1290234

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Zien we rechts het kerkje van Oosterbierum?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2021 08:01 #1290235

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Vlieter1 schreef :
Zien we rechts het kerkje van Oosterbierum?

Nee, dit is een ander kerkje.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2021 08:15 #1290237

Schoorsterhoofd?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2021 15:47 #1290315

Joehoe, Hans...
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2021 16:06 #1290325

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
It Paradyske schreef :
Joehoe, Hans...

Ik doe ook wel 's even wat anders, Hans..

Schoorsterhoofd is óók niet goed,
Alle antwoorden tot nu toe zijn nog niet wat je noemt: warm..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2021 16:12 #1290326

Kloosterburen?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2021 20:20 #1290383

  • Unster
  • Unster's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 486
Amsteldiep
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2021 22:44 #1290410

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Unster schreef :
Amsteldiep

Pcies. Wadloper staat ergens aan het zuidelijke eind van het Amsteldiep. Ik vermoed dat de kerktoren die van Hyppolytushoef is.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 6.706 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl