Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 19:34 #1287502

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3529
Wadloper schreef :
Haventje van Geersdijk?
Ook weer goed!
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 mei 2021 06:02 #1287588

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
zeekraal schreef :
Wadloper schreef :
Haventje van Geersdijk?
Ook weer goed!

De volgende. De exif-data hangen er nog aan. Wie denkt aan de hand daarvan te kunnen zien waar het plaatje is gemaakt, wens ik veel succes. Nee, mijn camera's hebben géén gps aan boord.. Andere misschien wèl. Maar de mijne niet.

Los daarvan zijn er natuurlijk wel een paar aanknopingspunten:

Laatst bewerkt: 22 mei 2021 06:11 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 mei 2021 07:34 #1287611

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Voor de Bleeke Kil bij Hank
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 mei 2021 08:11 #1287634

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Kendu schreef :
Voor de Bleeke Kil bij Hank

Er zijn in die hoek van Nederland veel plekken die een beetje op elkaar lijken, maar dit is hem niet.

Naschrift: ik kende de naam 'Bleeke Kil 'trouwens niet. Maar Wikipedia wist van het bestaan en op de topografische kaar 1:25.000 is de naam ook terug te vinden. Zij het als naam voor het stuk tussen Hank en Nieuwendijk, dat nu geen open verbinding meer heeft met de Biesbosch.
Het buitendijkse stuk van Hank naar de Spijkerboor c.q. Bovenste Gat van het Zand heet en heette Oostkil.
Laatst bewerkt: 22 mei 2021 08:24 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 mei 2021 12:48 #1287741

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Voor wie het nog niet snapte: de plek van mijn plaatje ligt westelijk van de plek die Kendu noemde.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 mei 2021 13:34 #1287756

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Wadloper schreef :

Er zijn in die hoek van Nederland veel plekken die een beetje op elkaar lijken, maar dit is hem niet.

Naschrift: ik kende de naam 'Bleeke Kil 'trouwens niet. Maar Wikipedia wist van het bestaan en op de topografische kaar 1:25.000 is de naam ook terug te vinden. Zij het als naam voor het stuk tussen Hank en Nieuwendijk, dat nu geen open verbinding meer heeft met de Biesbosch.
Het buitendijkse stuk van Hank naar de Spijkerboor c.q. Bovenste Gat van het Zand heet en heette Oostkil.

Behalve het Spijkerboor ken ik helemaal niets bij naam daar…. Maar vroeger lag ik met mijn Vanguard 2 op allerlei plekjes daar en meende deze te herkennen als net voorbij het haventje van Hank. Vooral vanwege de hoogspanningsmast. De naam heb ik van Googlemaps…..
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 mei 2021 18:45 #1287841

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
De oplossing ligt natuurlijk in even kijken naar hoogspanningskabels die over de Biesbosch lopen. Degene die Kendu dacht te zien is het dus niet. Er is er eigenlijk ook maar één die ècht over de Biesbosch loopt.
De enthousiaste gebruikers van Google Maps kunnen keurig zien waar de masten van die leiding staan.

Moet ik nog meer zeggen?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 mei 2021 20:00 #1287879

Gat van Noorderklip?

H
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 mei 2021 21:15 #1287919

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
har.vogel schreef :
Gat van Noorderklip?

H

Dat is dichterbij dan het antwoord van Kendu, maar nog niet goed.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 mei 2021 12:14 #1288072

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Ik zal het jullie makkelijk maken. Het is ten zuiden van het Gat van de Noorderklip.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2021 10:14 #1288365

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Wadloper schreef :
Ik zal het jullie makkelijk maken. Het is ten zuiden van het Gat van de Noorderklip.

Jongens. Zulk mooi weer is het nu ook weer niet, toch?
Zelfs de man die alles uit exif-gegevens kan aflezen blijft stil.

Nog één hint dan: links van de boot ligt een poldertje.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 mei 2021 06:48 #1288727

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Kooigat?
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 mei 2021 07:49 #1288763

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Kendu schreef :
Kooigat?

Je bedoelt waarschijnlijk het Buiten Kooigat. Dat is niet goed, maar we naderen de ontknoping.
Naast het Buiten Kooigat ligt inderdaad ook een poldertje, de Noorderplaat. Maar iets verder naar het zuiden is nog zo'n soort situatie.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 mei 2021 08:07 #1288772

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Gat van de vloeien, kijkrichting Drimmelen?
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 mei 2021 08:23 #1288786

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Anjo schreef :
Gat van de vloeien, kijkrichting Drimmelen?

Dit spijt me nu echt, Anjo. Je bent bent héél erg warm. Maar hoe kom je nu bij de kijkrichting Drimmelen? Daar is binnen zichtbare afstand geen hoogspanningsmast te zien?

Maar dit zijn feitelijk twee hints. Dus je mag nog een keer!
Laatst bewerkt: 25 mei 2021 09:46 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 mei 2021 08:46 #1288796

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Bedoel die leiding die van de Amercentrale noordwaarts loopt.

Dat is voor mij Drimmelen....

( en dat café op de haveningang natuurlijk, prima eten)
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 mei 2021 09:06 #1288804

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Anjo schreef :
Bedoel die leiding die van de Amercentrale noordwaarts loopt.

Dat is voor mij Drimmelen....

( en dat café op de haveningang natuurlijk, prima eten)

Er lopen meerder lijnen van de Amercentrale noordwaarts. Wij kijken op mijn foto niet naar het zuiden (of zuidoosten, maar naar het noordoosten.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 mei 2021 09:34 #1288821

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Deze ?
51.74064748442621, 4.814571082407698

Oostelijk kijkend had ik wel bedacht :P
Stuurman aan wal ;-)
Laatst bewerkt: 25 mei 2021 09:34 door Anjo.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 mei 2021 09:38 #1288827

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Anjo schreef :
Deze ?
51.74064748442621, 4.814571082407698

Oostelijk kijkend had ik wel bedacht :P

Dat is inderdaad de bewuste mast.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 mei 2021 09:51 #1288833

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Maar aan de hand van de foto kan ik wadloper niet plaatsen, helaas.

Kan niet zien of t nou een doorgaand geultje is ( dan denk ik aan Keesje Killeken) of n doodlopend stukje en dan zou je in het Gat van den Turfzak liggen.

Mss dat anderen m herkennen
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 mei 2021 10:42 #1288851

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Anjo schreef :
Maar aan de hand van de foto kan ik wadloper niet plaatsen, helaas.

Kan niet zien of t nou een doorgaand geultje is ( dan denk ik aan Keesje Killeken) of n doodlopend stukje en dan zou je in het Gat van den Turfzak liggen.

Mss dat anderen m herkennen

Je bent wel èrg scrupuleus, Anjo. Keesje Killeke is de plek. Links ligt de Lange Plaat.

De plek: www.google.com/maps/place/51%C....7345117!4d4.8023508

Hij is voor jou.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 mei 2021 11:34 #1288873

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Zal wel weer een makkie zijn.

Heb nog wel plaatjes , maar niet meer de exacte locaties waar ik die genomen heb.... :dry:


Stuurman aan wal ;-)
Laatst bewerkt: 25 mei 2021 11:35 door Anjo.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 mei 2021 11:41 #1288880

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Anjo schreef :
Heb nog wel plaatjes , maar niet meer de exacte locaties waar ik die genomen heb.... :dry:

Er komen hier de laatste tijd wel meer wat afwijkend proposities voorbij. Je zou wat mij betreft rustig een plaatje kunnen plaatsen waarvan je niet weet waar het is. Het lijkt me dan wel aardig om te kijken of de deskundigen het eens kunnen worden over de locatie..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 mei 2021 11:43 #1288882

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Zal m onthouden. Weet op weke trip en wanneer ze genaakt zijn, maar ben de plekken vergeten.

Ze zitten in het vat.

Van geplaatste plaat weet ik t wel hoor.
Stuurman aan wal ;-)
Laatst bewerkt: 25 mei 2021 11:45 door Anjo.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 mei 2021 13:14 #1288908

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Hoorn, het linker gat naar buiten
24 uurs?
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 6.044 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl