Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 18 mei 2021 18:44 #1286483

Da's een beetje warmer, maar dan aan de andere kant.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 19 mei 2021 05:14 door It Paradyske.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 mei 2021 05:15 #1286563

't Een is wat te oost, het andere wat te west, maar allemaal te noord. (Behalve die Zandkreek dan)
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 mei 2021 05:48 #1286566

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
It Paradyske schreef :
't Een is wat te oost, het andere wat te west, maar allemaal te noord. (Behalve die Zandkreek dan)

Ergens tussen de Vlakte van Oosterbierum en Zwarte Haan?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 mei 2021 06:34 #1286581

Nee, maar 't wordt warmer.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 mei 2021 07:48 #1286612

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
It Paradyske schreef :
Nee, maar 't wordt warmer.

Ja, dat was voospelbaar.
Maar "nog te noordelijk" of "nog zuidelijker" vond je teveel goedgeefsheid?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 mei 2021 16:48 #1286774

Te westelijk.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 mei 2021 16:50 #1286776

  • BobG
  • BobG's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 583
wierum
Laatst bewerkt: 19 mei 2021 16:51 door BobG.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 mei 2021 17:08 #1286779

Nee, de Amasusgeul was al te oost.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 mei 2021 19:29 #1286829

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Ik denk dat de kerktoren (bij een beetje uitvergroten is net te zien dat die een zadeldak heeft) de toren van Ferwerd is. Gezien de stand van de toren en de kijkhoek zou je dan ergens ter hoogte van het brede kwelder gebied dat op de kaart 'De Rijd' wordt genoemd. Zo'n beetje voor Marrum (wereldberoemd geworden door die kudde paarden die daar tijdens een extreem hoog water, een paar jaar geleden, werd gered door één moedige amazone).
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 mei 2021 19:41 #1286833

Ja, het is inderdaad het torentje van Ferwerd, we lagen ten zuiden van de Hoge Wier, nog net buiten het artikel 2.5, zeehondenwerpgebied.
Daar loopt een geultje waar je mooi beschut kan droogvallen.


Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 19 mei 2021 19:43 door It Paradyske.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 mei 2021 20:12 #1286839

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
It Paradyske schreef :
Ja, het is inderdaad het torentje van Ferwerd, we lagen ten zuiden van de Hoge Wier, nog net buiten het artikel 2.5, zeehondenwerpgebied.
Daar loopt een geultje waar je mooi beschut kan droogvallen.

Geven die blauwe 'ruitjes' posities van je boot weer? Ik dacht aanvankelijk dat je het geultje bedoelde dat min meer aftakt van het Vaarwater van de Zwarte Haan en vandaar richting de dijk loopt, maar die ruitjes liggen dichter bij de Piet Scheveplaat en de vrij diepe geul die daar weer onderdoor loopt.
Hoe dan ook: interessant hoekje. De heersende winden willen nu eenmaal dat droogvallen onder de Friese kust vaak een betere optie is dan droogvallen onder de eilanden, waar je nogal eens op een lagerwal ligt.

De nieuwe is niet zo moeilijk, geloof ik. Zoals jullie van me gewend zijn.

Laatst bewerkt: 19 mei 2021 20:13 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 mei 2021 21:12 #1286850

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
Onmiskenbaar .
Voor het gemak van onder meer duikers en laagwaterzoekers vind je op veel plaatsen aan dit getijdewater het kenmerkende type rvs trapje. Om een vermoeden te bevestigen is een blik in Google streetmap genoeg. De combi van torenspits en de pijp (op dat pannendak boven het bootje) geven je zekerheid.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2021 08:00 #1286900

  • TimS
  • TimS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 482
Ik krijg sterk de indruk dat EelskeM tot op de centimeter nauwkeurig weet waar het is, maar even is vergeten dat in het antwoord te melden :silly:

Ik weet zelf niet waar het is, maar misschien kan er nog een kleine aanvulling gedaan worden door Eelske?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2021 09:30 #1286933

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
Zie het maar als een duiding....succes!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2021 14:06 #1287054

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
Wadloper schreef :
De nieuwe is niet zo moeilijk, geloof ik.
Nee hoor.
Het is onmiskenbaar St.Philipsland. (Flupland voor Zeeuwen)
En om het je naar de zin te maken het is vanaf/over de Zandkreek gefotografeerd met een Nikon E 4300 op 23 augustus 2013 net na hoogwater in de richting van de Achterstraat.

Tip voor foto plaatsers: verberg de meta/
exif gegevens B)
Laatst bewerkt: 20 mei 2021 14:06 door EelskeM.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2021 15:36 #1287089

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Bedoel je niet Krabbenkreek?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2021 15:51 #1287096

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
Jutter schreef :
Bedoel je niet Krabbenkreek?
Scherp!!!
Wadloper zal je de volgende gaan gunnen....
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2021 18:12 #1287136

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Flipland is goed. Hij is voor jou, Eelske M.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2021 19:17 #1287158

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
Je bent genereus.

Waar bevond de schilder zich toen hij in 1994 de Eelske M (Drifter25) langs “zag” varen..

Hint 1
Een natuurgetrouwe weergave van dit schilderij vind je ook in Google Streetmap.
Bijlagen:
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2021 19:18 #1287159

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
De Maas in limburg
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2021 19:42 #1287166

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
Fout
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2021 19:45 #1287170

IJssel vlakbij Ketelmeer?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2021 20:29 #1287191

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
Afstrepen? Fout!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2021 20:50 #1287198

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
Misschien iets voor de vogelaars?
De schilder heeft ook een braamsluiper gezien. Die zit in het struikje rechts.
Gelukkig is er een gedetailleerde beschrijving van wat er waar zo al te zien is.
Ik heb een loupe nodig om ‘t vogeltje in die struik te zien. Die schenk ik jullie maar.

De schilder heeft wel een specifiek kemerk voor de lokatie weer gegeven.

Dat deed ik ook in bovenstaande tekst!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2021 21:01 #1287203

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
De Lek net beneden IJsselstein
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 6.793 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl