Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 20 mei 2021 21:05 #1287206

  • Bubbels
  • Bubbels's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 131
De lek tussen Langerak en Ameide

Edit: ik zie dat dit vlak bij IJsselstein is dus sorry voor t dubbele antwoord :).
Laatst bewerkt: 20 mei 2021 21:07 door Bubbels.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2021 21:07 #1287207

Aan de rechter zijde van het schilderij is nog net de meetmast van Cabouw te zien. Ik denk dan ook de Lek. De schilder staat aan de zuidzijde van de Lek, tussen Langerak en Tienhoven, zo rond de grens van Zuid-Holland en Utrecht (Provincie Utrecht is nog niet zolang geleden uitgebreid met dit gebied).

Edit: Bubbels is me net voor, IJsselstein is toch nog wel een stukje verder hoor
Laatst bewerkt: 20 mei 2021 21:09 door zeilbootcato.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2021 21:14 #1287210

  • Bubbels
  • Bubbels's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 131
O oke ja ik weet niet hoe precies t antwoord “moet” haha. Maar ik zie dat we dezelfde gedachte hadden, ik dacht ook de meetmast van Cabouw te zien.
Laatst bewerkt: 20 mei 2021 21:14 door Bubbels.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2021 21:17 #1287211

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
Kendu schreef :
De Lek net beneden IJsselstein

Minder, maar wel, fout.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2021 21:29 #1287214

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
zeilbootcato schreef :
Aan de rechter zijde van het schilderij is nog net de meetmast van Cabouw te zien. Ik denk dan ook de Lek. De schilder staat aan de zuidzijde van de Lek, tussen Langerak en Tienhoven, zo rond de grens van Zuid-Holland en Utrecht (Provincie Utrecht is nog niet zolang geleden uitgebreid met dit gebied).

Edit: Bubbels is me net voor, IJsselstein is toch nog wel een stukje verder hoor

De schilder heeft zoals ik al zei ook het “ weer gegeven”. Dat wordt gedaan door die KNMI mast in Cabauw.!

De schilder heeft niet voor niets zeer gedetailleerd het gezichtspunt beschreven.
Hij verdient het dat tenminste de naam van de “waard” wordt genoemd.

Dus bubbels en zeilbootcato : in welke “waard” stond de schilder
Laatst bewerkt: 21 mei 2021 07:05 door EelskeM.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2021 21:41 #1287218

De Koekoekswaard....
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 06:29 #1287240

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
zeilbootcato schreef :
De Koekoekswaard....
helemaal goed! Jouw beurt.

de schilder beschreef lokatie en wat er zoal te zien is in een bijlage. Dan weet je ook waar je naar de braamsluiper moet zoeken...


en de natuurgetrouwe locatie in de meest recente streetmap
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 21 mei 2021 09:04 door EelskeM. Reden: toevoeging
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 06:59 #1287261

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
EelskeM schreef :
de schilder beschreef lokatie en wat er zoal te zien is in een bijlage.

Die schilder, dat ben je niet toevallig zelf?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 07:28 #1287271

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
Wadloper schreef :
EelskeM schreef :
de schilder beschreef lokatie en wat er zoal te zien is in een bijlage.

Die schilder, dat ben je niet toevallig zelf?
nee hoor, het is in 1994 gemaakt door een toenmalige collega.

Een onnodig en voor mij dus bijzonder geschenk waarbij de schilder zich uitleefde om mij te raken met locatie en detaillering. Dat is hem gelukt.

Overigens is die Drifter 25 met zijn, ik meen 11, horizontale blauw/witte banen al eerder voorbij gekomen .
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 08:57 #1287301

EelskeM schreef :
Een onnodig en voor mij dus bijzonder geschenk waarbij de schilder zich uitleefde om mij te raken met locatie en detaillering. Dat is hem gelukt.

Heel leuk, zeker met al deze details erbij!

De volgende is een screenshot van een filmpje, door mijn geringe ervaring met zweet in de handen gemaakt.....
Waar varen wij en omdat het wellicht anders wel heel makkelijk is, niet alleen de naam van het vaarwater maar ook een benadering van de plek...


Laatst bewerkt: 21 mei 2021 09:07 door zeilbootcato.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 08:58 #1287304

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
Bij st annaland
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 09:07 #1287310

Dat is snel... maar helaas niet goed.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 09:29 #1287320

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Je vaart in de Hammen bij de Roggeplaat?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 10:12 #1287333

Dat is helemaal correct!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 10:49 #1287342

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
zeilbootcato schreef :
Dat is helemaal correct!

Hij blijft gewoon voor Jutter, hoor. Maar "ook een benadering van de plek" is hier niet aan de orde, natuurlijk. De Hammen loopt voor 80% van z'n lengte langs de Roggeplaat.
Ik meen te zien dat je aan het zuidoostelijk uiteinde van de Hammen vaart, dus dichter bij Zierikzee dan bij Burghsluis. Aan de horizon zien we het grote bedieningsgebouw op Neeltje Jans en windmolens daar.
Laatst bewerkt: 21 mei 2021 13:36 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 12:13 #1287363

Wadloper schreef :
Hij blijft gewoon voor Jutter, hoor. Maar "ook een benadering ook de plek" is hier niet aan de orde, natuurlijk. De Hammen loopt voor 80% van z'n lengte langs de Roggeplaat.
Ik meen te zien dat je aan het zuidoostelijk uiteinde van de Hammen vaart, dus dichter bij Zierikzee dan bij Burghsluis. Aan de horizon zien we het grote bedienigsgebouw op Neeltje Jans en windmolens daar.

Je hebt gelijk Wadloper, eigenlijk was Jutter niet precies genoeg in zijn bewoordingen, echter gezien zijn zeer goede kennis van dit gebied, vermoedde ik dat hij dat wel wist.
Niet te min is jouw observatie meer correct, we varen vlak bij Zierikzee. Onderstaand het beeld vooruit kijkend.


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 13:53 #1287385

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
waar kwam ik deze forummer tegen?


Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 14:30 #1287394

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3529
Dat zou de Krabbenkreek wel eens kunnen wezen.
Je kwam net uit St Annaland.
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 15:53 #1287422

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Verkeerde kreek Leo.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 16:04 #1287424

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3529
Volgens vrouwlief is het de Zandkreek.
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Laatst bewerkt: 21 mei 2021 16:04 door zeekraal.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 16:07 #1287425

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
Haha.....dan is het toch de Zandkreek
Zeekraal was me voor.
Laatst bewerkt: 21 mei 2021 16:08 door EelskeM.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 16:18 #1287426

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
zeekraal schreef :
Volgens vrouwlief is het de Zandkreek.

Ja dat is goed, je vrouw is aan zet.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 18:00 #1287453

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3529
Jutter schreef :
zeekraal schreef :
Volgens vrouwlief is het de Zandkreek.

Ja dat is goed, je vrouw is aan zet.
Zoals gewoonlijk. :laugh:

Deze dan:
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 18:17 #1287466

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Haventje van Geersdijk?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2021 19:09 #1287493

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Even teruggrijpen op de vorige foto...

Zie ik daar nou een mod ZONDER ZF vlag varen??


Schande ! :whistle:
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 6.492 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl