De kachel moet natuurlijk wel sap hebben om te branden.
Gelukkig heeft de werf voorzien in een extra tankaansluiting met standpijp.
Met een verloopje van de groothandel is de aansluiting snel gemaakt.
De kachel op zijn beoogde plek tegen het schot.
Het vlak met de afsluiters waar nu de 60mm slang doorheen moet.
en dan via dit gat en en onder de badkamerkast door naar de cabine.
Zo dat zit er in.
Nu nog een uitlaat, volgens de specificaties mag die max 2.50 meter bedragen.
Ik wil hem door de spiegel hebben dus dat komt precies uit.
De flexie uitlaatslang zit bij het scheepspakket.
Wel maak ik me wat zorgen over de warmte uitstraling over deze lengte in de bakskist.
Bij de motorfietsenboer hebben ze uitlaat isolatieband, een soort glasvezelband.
Dit heb ik om het eerste deel van de uilaatslang gewikkeld vastgezet met alutape en borgdraad.
Voor het laatste stuk kom ik iets te kort, ik heb nog een stuk glaweefsel band van polyservice liggen,
dat werkt ook perfect op dezelde wijze.
Nu nog de spieldoorvoer, atijd weer een dingetje, gaten boren in de buitenhuid.
en de doorvoer gemonteerd.
Het bediengspaneel nog monteren aan de binnenzijde en de thermostaatvoeler doortrekken naar de cabine.
Dit gaat allemaal prima de bedrading is geheel plug & play.
Netjes wegwerken is het enige wat je zelf moet doen.
Dan proefdraaien, werkt het allemaal ?
Bij het opstarten hoor je een licht gezuis van de ventilator en het zachtjes tikken van de opvoerpomp.
Teken dat het hartje klopt.
Het duurt even en je ziet als je goed kijkt de diesel door het hele dunne slangeje omhoog pulseren.
Ik draai op GTL en dat is bijna kleurloos, na ongeveer een minuut hoor je dat de kachel aanslaat.
Al met al een mooi inbouw projectje, in een vervolg een verslagje van een heel seizoen er mee draaien.