Denk ook even aan het dauwpunt. (De temperatuur waarop vocht tegen de huid condenseert, omdat die kouder is dan de omgevingstemperatuur).
Ik weet het niet heel nauwkeurig, Google is your friend, maar de omgevingstemperatuur in combinatie met de relatieve luchtvochtigheid van dat moment geven aan op welke temperatuur van de ondergrond het dauwpunt ligt. (Relatieve luchtvochtigheid naast je boot, niet bij het KNMI) Bij veel vocht in de lucht ligt de temperatuur van de ondergrond/dauwpunt dichterbij de omgevingstemperatuur dan bij een lage relatieve luchtvochtigheid.
Een verschil van minimaal 3 graden tussen omgeving en dauwpunt wordt als minimum beschreven.
De IJssel heeft het rekensommetje weggezet in een tabelletje. Dat kun je vinden bij hun technische bladen op de site, laatste blz.
wacht, ik zal eens proberen een linkje te plaatsen. Effe geduld.
www.de-ijssel-coatings.nl/writ...en%20NL/Dauwpunt.pdf
ah, gelukt!