domper schreef :
A
Als je daar nu een eens een voorraad koperpoeder door heen gooit, dat gewoon in Nederland te krijgen is, zelfs om door verf te mengen.
Zou dat helpen. (maar mag waarschijnlijk niet)
Waarom zou dat niet mogen?
Tenslotte mogen Coppercoat en co. ook want die vallen interessanterwize niet onder de "bestrijdingsmiddelen" c.q. "biociden" waar antifoulings wel onder vallen .
En ook koperpoeder valt daar niet onder.
Maar niet teveel over schrijven want voor je het weet wordt ook koperpoeder in de ban gedaan
Alleen lijkt me koperpoeder op jouw stalen Domp , zacht gezegd, wat minder geschikt.
Overigens heb ik net die test van PBO gelezen en daar komt Seajet 033 Shogun als beste uit de bus.
Heelaas is in Nederland alleen Seajet Teichi toegelaten en daar zit weliswaar dezelfde acteive stof koperoxide in maar veel minder dan in de Sjogun nl 12% tegen 25-50%
En interessant genoeg zitten/zaten dat soort concentraties ook in de Hempel Mille Plus waar in de MSDS ook 25-50% wordt aangegeven en ook in de . voor particulieren niet toegestane Globic zitten dat soort concentraties.
Kennelijk is dat spul alleen egvaarlijk als watersporters het gebruiken want voor de beroepsvaart is het gewoon toegestaan en ook jachtwerven , als niet zijnde particulieren, mogen het waarschijnlijk gewoon toepassen.
Immers , alleen verkoop aan en aanbrengen door particulieren is niet toegestaan. Er mee varen mag wel .
Riekt een beetje naar een soort bescherming van de watersportbranche , immers de "slappere"antifoulings gaan veel minder lang mee dan de "echte".
Als we dáár nou eens over gingen protesteren bij de diverse overheden i.p.v. over het varen bij mist.......
Ad