mmaassen schreef :
Het gaat er niet om wie het aanbrengt, maar onder welk schip het zit.
Sorrie dat ik je moet tegenspreken maar dat klopt toch echt niet.
Je mag bijvoorbeeld best in de vakantie ergens in Duitsland of zo een in Nederland niet toegestane antifouling aanbrengen en ermee weer naar huis in Nederland varen.Netals dat een Duitser met een vaste ligplaats in Friesland ( en dat zijn er nogal wat) 'swinters in zijn winterstalling in Duitsland dat mag doen.
Eigenlijk ook wel logisch want anders zouden buitenlandse pleziervaartuigen met "verkeerde antifouling"niet in Nederland mogen varen en dat is niet het geval.
Ik heb het ooit eens gevraagd aan iemand "die het kon weten" die gaf die hint.
Misschein scheer je antifouling over een kam met "verkeerde" diesel waarmee je inderdaad in Nederland niet mag varen , ook als je het in het buitenland hebt gekocht (hoewel ook daar wel uitzonderingen voor bestaan).
Maar die hint voor Seatender 10 is wel interessant. Gelukkig heb ik nog genoeg Mille Plus voor komende winter dus die beslissing kan ik nog wel even uitstellen tot over een jaar of drie.
Bevat inderdaad ook 5% Koperoxide maar is ook alleen toegestaan voor beroeps en niet voor particulier gebruik.Net als Globic trouwens.
Als het nl . wel ook voor particulier gebruik is toegelaten staat er niet bij "gebruiksvoorschrift" de opmerking "professioneel" maar "algemeen".
Zoals bijv. hier:
www.ctgb.nl/toelatingen/toelating?id=13140
En hier voor die seatender 10:
www.ctgb.nl/toelatingen/toelating?id=12029
Ad.