Aswin schreef :
Wij hebben onze boot twee winters geleden geverfd. We hebben geschuurd met 240 en tussen het lakken door met 400. Een schuurschijf van Fes deed ongeveer 1-1,5 M2, goedkopere veel minder. Neem goede,dat scheelt ergernis.
Neem aan dat je Festool bedoelt? Maar, daarom ook de schijven van Mirka Abranet.
Aswin schreef :
Voor het schuren hebben we ontvet met stMarc, voor het schilderen steeds met IJssel ontvetten en daarna met kleefdoek. Ik dacht dat er minder dan een liter ontvetter per beurt gebruikten. (Boot is 34 foot)
Dat is ook mijn plan.
Aswin schreef :
Wij hebben eerst het blauw gedaan en daarna pas de witte lijn. Die is met een laser gepositioneerd.
Heb ik over gedacht. Het gaat om drie witte lijnen en vraag me serieus af of ik het mezelf met een laser niet nog moeilijker maak. Heb ook niet eerder een laser gebruikt.
Aswin schreef :
Je kan wanneer je afplakt met gold tape de tape laten zitten tussen de verfbeurten. Het valt niet mee om het steeds opnieuw goed te doen.
Krijg je het tape dan na twee-drie lagen los zonder dat er kratertjes langs de lijnen ontstaat?
Aswin schreef :
Denk ook aan een stofzuiger en voldoende filters.
staan op de lijst.
Aswin schreef :
Wij hebben geen blanke lak gebruikt. Voor bescherming zie ik het nut niet. Dan kan je net zo goed een extra laag blauw doen.
die blanke lak kan je schuren zodat het blauw en wit glad is voordat de eindlaag erover gaat. De laatste blanke laag biedt de extra (uv-)bescherming.
Aswin schreef :
Plan voldoende ruimte tussen verfbeurten en hou rekening met extra schuurrondes. Het leven gaat door tijdens het verven en ook het weer maakt werken soms lastig of onmogelijk.
Wil ernaar streven dat ik conform het stappenplan van De IJssel met 24u een volgende laag kan zetten.