Hier even een kleine update, helaas de missie is nog niet geslaagd.
Ik was van plan eerst wat antivries erdoorheen te pompen, en daarna af te tappen. Ik kon de koelwaterslang niet van de doorvoer afkrijgen, wel van de waterpomp. Dus weer naar huis voor een anders stuk slang. Deze vervolgens op de waterpomp gezet, en even met een 10 liter emmer vol water gekeken of het werkte, en dat ging perfect. Vervolgens antivries met water gemengd volgens de gebruiksaanwijzing in de emmer en draaien maar weer. Buiten alles opgevangen in een emmertje, het antivriesmengsel kwam uit de uitlaat. Antivriesmengsel bijna op, dus motor uit.
Nu het probleem, het aftappen. Het aftapkraantje draait prima rond, maar water komt er niet uit. Vervolgens geprobeerd om er iets in te steken om een mogelijke verstopping op te lossen, maar zonder resultaat(weet nu wel wat open en dicht is)
Tijd voor plan B, de thermostaat. Ik heb verschillende handleidingen gedownload, maar ik kom er niet echt uit. Naast de anode zit wel een plaatje waar een koelwaterin- en uitlaat zitten. Om deze te kunnen openschroeven moet ik een zijwand eruit slopen, anders kan ik er niet bij. Stel dat hier de thermostaat achter zit, moet ik dan het plaatje met de slangen open maken, en is de thermostaat dan iets wat ik eruit kan halen om vervolgens het plaatje met de slangen er weer op te zetten? Gaat dan niet al het koelwater alsnog direct de uitlaat in ipv in het motorblok?