Onze motor staat zoals bij zoveel bootjes onder de trap. De trap is niet echt waterdicht. Door het aanbrengen van een rubber profieletje wel wat beter.
Soms vliegt er weleens een golfje zout water naar binnen. Ook met slecht weer lekt er drupwater van je zeilkleding op de trap en zo ook iets op de motor. Dit ondanks het extra rubber profiel.
Zoutwater, stroom, aluminium, rvs, koper, brons, gietijzer, staal, wisselende temperatuur, condens: corrosie! Ondanks het vele poetsen is het niet tegen te houden. Steeds meer roest en corrosie van de aluminium onderdelen.
Afgelopen week de motor goed ontvet. Met een ministaalbostel, bronsborstel, tandenborstel, plamuurmesje en schuurpapier de motor ontroest. Slangetjes, V-snaar, motorplaatjes, e.d. afgeplakt.
Met orginele Volvo Penta spuitbus motor verf de zaak weer gespoten. Super spuitbusjes! Hitte bestendige verf. Goed te spuiten, vult de pitjes en ongelijke delen mooi op. Druipt niet snel, makkelijk dik op te brengen. En helemaal dezelfde kleur. Gelijk alle kleine beschadigingen tgv motor onderhoud ook bijgewerkt.
Als nieuw!