Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: VIRE Benzine 7PK Inboard

VIRE Benzine 7PK Inboard 06 sept 2019 11:31 #1080689

  • Zwaardje
  • Zwaardje's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 76
Probeer het een keer met Aspen benzine.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VIRE Benzine 7PK Inboard 07 sept 2019 06:23 #1080914

  • basad
  • basad's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7
Ik stook er, na revisie (nieuwe krukas, pistonpen, zuigerveren, keerringen (- alles behalve de zuiger), Aspen in. Een elektronische ontsteking van Velleman zorgt voor een lel van een vonk. Het enige waar ik niet achter kan komen is wat de compressie (als enige resterende waarde) moet zijn.
adbas
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VIRE Benzine 7PK Inboard 07 sept 2019 11:38 #1081022

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3104
100 tot 120 PSI
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VIRE Benzine 7PK Inboard 07 sept 2019 15:12 #1081049

  • basad
  • basad's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7
Is dat een eigen meting? Of de waarden die op gofree.indigo.ie gevonden zijn?
adbas
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VIRE Benzine 7PK Inboard 08 sept 2019 11:38 #1081233

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3104
Zelf gemeten, nu heb je de pech dat het een 1 cilinder is, de gemeten waarde is geen exacte wetenschap, van te veel factoren afhankelijk, bij een meer cilinder motor is het een stuk eenvoudiger, je hebt een minimale waarde nodig voor een benzine motor ( bij dit soort motortjes ca 90 PSI ) maar dan kijk je veel meer naar de verschillen tussen de cilinders, 10% afwijking is dan te aanvaarden.

Belangrijk, vergeet bij het meten niet de gasklep volledig open te zetten, evt choke uit, voor onbeperkte aanstroom naar de cilinder. helemaal koud meten is ook niet handig laat de motor even lopen, voor je de meting doet, gloeiend heet is ook niet handig.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VIRE Benzine 7PK Inboard 09 sept 2019 09:32 #1081471

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5227
basad schreef :
Is dat een eigen meting? Of de waarden die op gofree.indigo.ie gevonden zijn?

Compressie verhouding ie 1 : 6.5.
Volgens P x V = constant zou de compressie druk 6,5 bar moeten zijn. Maar omdat de temperatuur van de gecomprimeerde lucht ook groter wordt zal de compressiedruk hoger worden.
Dan zou die 110 lbs per square inch (7,7 bar) een goede waarde zijn.
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 09 sept 2019 09:34 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VIRE Benzine 7PK Inboard 10 sept 2019 19:43 #1082189

Wat was de compressie voor het vervangen van onderdelen? Is de cilinder gehoond bij de revisie? Als je zuigerveren slecht waren kan de cilinderwand ook onregelmatig ingeslepen zijn waardoor er nu nog te weinig compressie is.
Staat de ontsteking zeker goed getimed, heb het ook wel eens meegemaakt met een ombouwset dat dat niet volgens de handleiding ging...
Is de brandstoftoevoer nu volledig in orde met het in orde brengen van de beluchting?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VIRE Benzine 7PK Inboard 11 sept 2019 07:03 #1082259

Of je lekke zuigerveren hebt is meestal goed te constateren door na een gewone compressiemeting ook een "natte" compressiemeting te doen. Daarbij spuit je vóór het meten een beetje ( paar cc) motorolie op de zuiger door het bougiegat en meet dan weer. Is de waarde dan een stuk hoger heb je versleten zuigerveren of veel krassen op de cilinderwand , zo niet dan zijn ze nog in orde en heb je geen ernstige krassen.

Overigens weet een beetje monteur dat ook wel.
Ad
Laatst bewerkt: 11 sept 2019 07:04 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.236 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl