Ik wil de stand van de vlotter te controlleren. Het lijkt er op dat deze niet goed meer staat en de vlotterkamer te veel benzine bevat. Heeft iemand een instructie (tekening) hoe dit werkt?
Voor Yamaha weet ik het helaas niet, maar persoonlijk denk ik dat niet de stand van de vlotter het probleem is, maar eerder de vlotter naald die vast zit door vastgekoekte olierestanten. Vlotter naald dus schoonmaken.
De stand van de vlotter veranderd immers niet zomaar tenzij je een hol vlotter lichaam hebt dat lek is.
Bij het uit elkaar halen kan je de stand van de vlotter evt. opmeten:
cabarateur in normale positie, meten vanaf het laagste punt vlotter tegenover de rand van de cabarateur.
Cabarateur op de kop en weer de afstand vanaf het hoogste punt van de vlotter tot de rand van de cabarateur opmeten.
ken het probleem van evinrude. Carburator zit vol vuil en sludge en naarld blijft dan hangen. Gewoon carburator demonteren en helemaal schoon maken en doorblazen en alles is weer OK. Stand vlotternaald moet je afblijven en die verloopt ook niet dus goed is goed.
Pieter