Beste Jim,
ik heb zelf ook een Honda BBM 10 pk gehad, weliswaar een motor van respectabele leeftijd maar hetzelfde probleem. De motor bleef maar op 1 cilinder lopen op de gekste momenten, maar alleen als in de eerste start. Als 'ie eenmaal gelopen had sloeg 'ie ook weer goed aan op 2 cilinders. De volgende dag was het echter weer hopeloos.
Bij mij was het probleem het "vet"slaan van de onderste bougie. Hoe het komt weet ik niet maar op de 1 of andere manier sloeg die bougie altijd nat.
PRobleem opgelost door altijd een droge reservebougie in mijn broekzak te hebben en, op aanraden van een motormuis die de BBM eens heeft schoongemaakt en getest, superbenzine (98 octaan) te gebruiken in plaats van normale benzine (95 octaan).
Kost een paar centen meer maar motor draaide beter en het "vet"slaan van de onderste bougie was zo goed als voorbij.
Het klinkt raar maar nadat de branstofleidingen een beetje waren doorgespoeld met Super was het probleem zo goed als opgelost. Misschien houden die jappannertjes van superbenzine.
Groeten, Hedzer