Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Traxx Diesel

Traxx Diesel 25 okt 2018 08:58 #990986

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3283
Een collega watersporter vertelde me over Traxx diesel.
Hij was laaiend enthousiast.

Iemand bekend met dit spul ?
is het gewoon GTL met een antibacterie toevoeging ?

www.traxx-diesel.nl/markten/diesel-watersport/
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 25 okt 2018 09:58 #991006

Ik vrees gewone diesel met wat toevoegingen. Geen woord over GTL op de site...
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 25 okt 2018 10:10 #991011

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3283
Op zicht goed dan.

Mijn yanmar is allergisch voor GTL.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 25 okt 2018 11:46 #991035

  • Serus
  • Serus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 384
Is gewone diesel met toevoegingen die bacteriegroei tegengaan.
Werkt goed ook bij langere stilstand geen bacteriegroei.
GTL is weer iets heel anders.
Laatst bewerkt: 25 okt 2018 11:47 door Serus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 25 okt 2018 12:40 #991043

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16279
Werkt goed ook bij langere stilstand geen bacteriegroei.
Heb je bewijs of zeggen ze dat... :huh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 25 okt 2018 13:55 #991056

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6085
Ik tank zelf ook altijd Traxx.
Ik heb begrepen dat het zeg maar gelijk is aan de diesel die op de markt was voordat biodiesel werd ingevoerd. Maar ik kan het mis hebben....

Ik heb nog nooit bacteriegroei gehad o.i.d.......in de motor en tank dan....

Vinni
Er valt altijd wel wat te zeiken......
Laatst bewerkt: 25 okt 2018 13:56 door Zeewinde.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 25 okt 2018 14:00 #991058

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6046
Denk het niet.
Alle diesel is in basis hetzelfde en bevat 7% FAME (bio)
ook de premium diesels.

Alleen die laatste krijgen nog een dope met wat leuke toevoegingen.

Zoals ik het heb begrepen heeft de chauffeur die de premium diesel bevoorraadt nog een extra jerrycannetje met geheim spul om toe te voegen bij de levering...

GTL heeft geen bio want is geen standaard diesel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 25 okt 2018 18:37 #991152

  • Serus
  • Serus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 384
holtere schreef :
Werkt goed ook bij langere stilstand geen bacteriegroei.
Heb je bewijs of zeggen ze dat... :huh:

Bewijs niet, ervaring wel. Ik gebruik het zakelijk en wij hebben tanks (opslag en machines) waarbij er zo nu en dan wel eens een half jaar of langer stilstaat en hebben geen enkele last van bacteriegroei, ook in mijn bootje geen enkele last ermee.
In de (infra) aannemerij en landbouw wordt Traxx veelvuldig gebruikt. ondere andere vanwege deze eigenschappen.
Traxx is, als ik het mij goed herinner, populair geworden toen de brandstoffen meer "bio" werden en daarmee ook het bacterieprobleem ontstond, nu worden er naast de antiebacteriegroei nog meer mooie eigenschappen aan toegedicht.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 25 okt 2018 18:41 #991153

Sprokkie schreef :
Op zicht goed dan.

Mijn yanmar is allergisch voor GTL.

Mijn yanmar vind het prima te eten , hmmm apart
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 25 okt 2018 19:25 #991166

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar yanmar met gtl allergie...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 25 okt 2018 19:56 #991179

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6046
misschien als ie eerst op standaard diesel heeft gewerkt....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 25 okt 2018 20:04 #991183

  • Zeilvis
  • Zeilvis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1361
Alle diesel is in basis hetzelfde en bevat 7% FAME (bio)

Dit klopt voor diesel die bedoeld is voor het wegverkeer. Scheepvaart bijvoorbeeld, is vrijgesteld van deze verplichting en mogen B0 diesel gebruiken. B0 diesel is gewoon te koop, maar meestal
alleen in grotere hoeveelheden.
Op mijn verzoek is mijn forumnaam veranderd van Zeilzin naar Zeilvis. Hierin zijn zeilen en duiken verbonden. Groeten uit Delfzijl, Evert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 25 okt 2018 21:21 #991204

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3283
Yanmar in Almere vind het geen goed idee, die raad het af.
heb ook eens eerder rapporten gelezen dat GTL de pakkingen niet meer laat opzwellen.
Beste zou zijn alle pakkingen vervangen en viton afdichtingen gebruiken.

Vandaag verhaal gehoord dat oude brandstofleidingen ook aangetast werden door GTL.

hier een stukje nog over GTL:
www.josboone.nl/dynamisch/bibl...r31___gtl_diesel.pdf

GTL zit geen bacterie dodend goedje in.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 25 okt 2018 21:23 #991206

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6932
traxx is een geweldig marketing product, leuk verhaal maar een groot bullshit gehalte. zuiniger , minder co uitstoot blaba en last but not least , speciaal voor de watersporter pffffff

BP lacht zich in de broek van het poepen
voor elke oplossing is er een probleem
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 26 okt 2018 04:36 #991220

b100 schreef :
traxx is een geweldig marketing product, leuk verhaal maar een groot bullshit gehalte. zuiniger , minder co uitstoot blaba en last but not least , speciaal voor de watersporter pffffff

BP lacht zich in de broek van het poepen

Poept zich in de broek van het lachen
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 26 okt 2018 04:55 #991221

Sprokkie schreef :
Yanmar in Almere vind het geen goed idee, die raad het af.
heb ook eens eerder rapporten gelezen dat GTL de pakkingen niet meer laat opzwellen.
Beste zou zijn alle pakkingen vervangen en viton afdichtingen gebruiken.

Vandaag verhaal gehoord dat oude brandstofleidingen ook aangetast werden door GTL.

hier een stukje nog over GTL:
www.josboone.nl/dynamisch/bibl...r31___gtl_diesel.pdf

GTL zit geen bacterie dodend goedje in.

Klopt dat vind yanmar geen goed idee !!

Bij de ex roos yanmar die er nu in staat , hebben we samen met kleinjan diesel techniek Nijverdal gekeken en proberen uit te vogelen waarom niet .......

De brandstof hoge druk pomp is een Bosch PFR pomp en de verstuivers ook Bosch , dus kleinjan is bij Bosch gaan informeren , Bosch zegt in een mail dat GTL mag gebruikt worden in zowel de pomp als de verstuivers.

We houden over de opvoerpomp , daarvan konden we het merk niet herleiden , ook op de nieuwe orginele van yanmar , bv of het een Bosch Delphi oid is

Dan de smering van de bussen , GTL schijnt iets schraler te zijn , maar verschillen zijn zo klein dat dat geen enkel verschil mag en kan uitmaken .

Nu vind ik de smering op de bussen van of diesel of GTL een nog open eind..........

Gezien de antwoorden van Bosch pomp / verstuivers, hou je niet veel meer over wat niet tegen GTL zou kunnen op inderdaad ......

Ik heb nu ca 60 uur op GTL gedraaid , ik zie inderdaad wat minder roet vorming bij de uitlaat, roken deed de yanmar al niet.

Ik tank ook GTL omdat het niet stinkt das het enige , vind een diesel best leuk maar hoef niet de lucht :P
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Traxx Diesel 26 okt 2018 05:18 #991223

Wat de smering betreft is GTL zelfs wat beter, vandaar ook de geringe geluidsreductie.
Alleen de dichtheid van GTL is wat minder met daardoor een iets hogere verbruik.

GTL lijkt ook wat te "reinigen". Hierdoor zat bij mij een nozzle naald plots vast.
Laatst bewerkt: 26 okt 2018 05:21 door Jollenbaas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Traxx Diesel 26 okt 2018 06:00 #991225

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6046
Jollenbaas schreef :
Wat de smering betreft is GTL zelfs wat beter, vandaar ook de geringe geluidsreductie.
Alleen de dichtheid van GTL is wat minder met daardoor een iets hogere verbruik.

GTL lijkt ook wat te "reinigen". Hierdoor zat bij mij een nozzle naald plots vast.

Dit is dan weer nieuw voor mij... of kan de geluidsreductie iets te maken hebben met een wat anders verlopend ontbandingspatroon?

Mijn yanmar heeft er nu vanaf nieuw 330 uur opzitten op GTL en tijdens de vakantie deels diesel. zeg 100 van de ca 650 liter.
in 18 maanden...zeilboot :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 26 okt 2018 06:16 #991228

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3283
Prima wat die kleinejan zegt en informeert maar ik stop het er niet in.
Heb ook geen ex roos yanmar, maar een hele andere dat zou zomaar het verschil kunnen maken.

Voorlopig lijkt dat Traxx diesel met wat toevoegingen, bij ons in de buurt is het 3 ct duurder dan normale diesel bij de pomp, voor die 3 ct ga ik het gewoon uitproberen denk ik.
In ieder geval minder kans op problemen dan wanneer ik GTL ga tanken, heb geen zin in een defecte verstuiver zoals bij Jollenbaas
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 26 okt 2018 16:57 #991365

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6085
Ik blijf het lekker tanken....lekker puh! :P

Vinni
Er valt altijd wel wat te zeiken......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 26 okt 2018 17:15 #991368

Ikke ook lekker puh me too
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Traxx Diesel 11 nov 2018 15:28 #995786

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4454
Jollenbaas schreef :
Wat de smering betreft is GTL zelfs wat beter, vandaar ook de geringe geluidsreductie. (..)

De geluidsreductie van een motor die op GTL draait heeft te maken met het hogere cetaangetal van GTL t.o.v. minerale diesel :

'Het cetaangetal van de brandstof is een maat voor de verbrandingskwaliteit van de brandstof. Dit heeft m.n. te maken met het verbrandingsproces, wat de tijd is tussen het begin van de brandstofinspuiting en het begin van de verbranding. Dieselolie met een hoog cetaangetal heeft een kortere ontstekingsvertraging, wat een aantal andere voordelen met zich mee kan brengen. Het hoge cetaangetal (30 punten hoger dan dieselolie) zorgt dat de Shell GTL Fuel zeer goed verbrand. Dit veroorzaakt lokale vermindering van PM, NOx, CO en HC. Tevens gaan sommige motoren soepeler draaien en wordt het motorgeluid gereduceerd.'

De verbranding is ook een stuk schoner door het ontbreken van aromaten (links standaard diesel, rechts GTL) :

Laatst bewerkt: 11 nov 2018 15:30 door CeesS.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 11 nov 2018 18:33 #995884

Weer wat geleerd. :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 11 nov 2018 19:26 #995903

LOL mooi dat zo’n atmosferisch proefje in nagenoeg koude omstandigheden zoveel zegt over de volledigheid van verbranding onder bedrijfscondities ;) Doet mij denken aan de meute onwetenden die condenserende waterdamp uit een koeltoren “gevaarlijke rook” noemen. Of de denken dat radioaktief materiaal lichtgevend groen is ;) Met dit soort beelden kun je de publieke perceptie sturen...
Laatst bewerkt: 11 nov 2018 19:28 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Traxx Diesel 11 nov 2018 23:27 #995946

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4454
Nachtvlinder schreef :
LOL mooi dat zo’n atmosferisch proefje in nagenoeg koude omstandigheden zoveel zegt over de volledigheid van verbranding onder bedrijfscondities ;) Doet mij denken aan de meute onwetenden die condenserende waterdamp uit een koeltoren “gevaarlijke rook” noemen. Of de denken dat radioaktief materiaal lichtgevend groen is ;) Met dit soort beelden kun je de publieke perceptie sturen...

En met dit soort vergelijkingen sla je de plank volledig mis. In de verklarende tekst boven het plaatje staat duidelijk vermeld dat het veel hogere cetaangetal van GTL ten opzichte van minerale diesel de reden is van de betere verbrandingskwaliteit onder bedrijfsomstandigheden. Ook wordt vermeld dat het ontbreken van aromaten aan een schonere verbranding bijdraagt. Dat zal duidelijk zijn voor lezers met een technische achtergrond, het plaatje is een ludieke ondersteuning van het verhaal voor de technisch minder onderlegden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.314 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl