Sprokkie schreef :
Yanmar in Almere vind het geen goed idee, die raad het af.
heb ook eens eerder rapporten gelezen dat GTL de pakkingen niet meer laat opzwellen.
Beste zou zijn alle pakkingen vervangen en viton afdichtingen gebruiken.
Vandaag verhaal gehoord dat oude brandstofleidingen ook aangetast werden door GTL.
hier een stukje nog over GTL:
www.josboone.nl/dynamisch/bibl...r31___gtl_diesel.pdf
GTL zit geen bacterie dodend goedje in.
Klopt dat vind yanmar geen goed idee !!
Bij de ex roos yanmar die er nu in staat , hebben we samen met kleinjan diesel techniek Nijverdal gekeken en proberen uit te vogelen waarom niet .......
De brandstof hoge druk pomp is een Bosch PFR pomp en de verstuivers ook Bosch , dus kleinjan is bij Bosch gaan informeren , Bosch zegt in een mail dat GTL mag gebruikt worden in zowel de pomp als de verstuivers.
We houden over de opvoerpomp , daarvan konden we het merk niet herleiden , ook op de nieuwe orginele van yanmar , bv of het een Bosch Delphi oid is
Dan de smering van de bussen , GTL schijnt iets schraler te zijn , maar verschillen zijn zo klein dat dat geen enkel verschil mag en kan uitmaken .
Nu vind ik de smering op de bussen van of diesel of GTL een nog open eind..........
Gezien de antwoorden van Bosch pomp / verstuivers, hou je niet veel meer over wat niet tegen GTL zou kunnen op inderdaad ......
Ik heb nu ca 60 uur op GTL gedraaid , ik zie inderdaad wat minder roet vorming bij de uitlaat, roken deed de yanmar al niet.
Ik tank ook GTL omdat het niet stinkt das het enige , vind een diesel best leuk maar hoef niet de lucht