Bas van Dijk schreef :
De Delphi met Pomp heeft geen ontluchtingsschroefje voor zover ik weet.
Er zit bij ook altijd een luchtbel bovenin, nog nooit een probleem geweest.
Hmm.. Ooit vond ik het jammer dat dit type Delphi-filter pas zo laat op de markt kwam. Was ie er tien jaar geleden al geweest, dan had ik er waarschijnlijk ook één aangeschaft. Maar nu ik dit lees kom ik eigenlijk tot de overtuiging dat, zeker in het geval dat de tank lager ligt dan het filter, alleen een los pompje vóór het Delphi-filter een oplossing biedt voor de luchtbellen die blijven hangen.
Dat die luchtbel volgens jou die luchtbel geen probleem vormt, verbaast me.
Ik heb één seizoen lang getobt met de luchtbellen die het klassieke Delphi-filterhuis vasthield, als gevolg van een laag liggende tank. De motor liep op schijnbaar willekeurige momenten terug in toeren, soms zelf tot stationair. Omdat het een meercilinder is sloeg ie nooit helemaal af, maar vervelend was het wel. Temeer omdat die lucht slecht met kleine beetjes door het systeem vloog en het probleen dus bleef terugkeren. Nadat de losgekomen luchtbel de verstuivers was gepasseerd pakte het toerental weer op.
Het monteren van een (hand)pompje voor het filter, waarmee ook de luchtbel die bovenin het filterhuis bleef hangen naar buiten kon worden gedrukt, loste het probleem op.
Het is een probaat middel om echt àlle lucht uit het systeem te krijgen. Tot aan aan het fijnfilter toe. Het opvoerpompje op de motor zelf gebruik ik nooit.