elixer schreef :
een ieder bedankt voor de input.
Vandaag weer aan het sleutelen geweest, in eerste instantie zonder resultaat.
De monteur is er bij geweest en die konstadeerde na een half uurtje en diverse metingen, dat de startaccu de boosdoender was. Dat bezorgde mij het schaamrood op de kaken.
Ik had beter moeten weten oa na het veelvuldig lezen op dit forum over deze oorzaak.
Kabels overgezet naar de service accu en starten en lopen.
Prima. Stationair fine tunen en uitlijning van de motor controleren. Motor een aantal keren gestart. Geen probleem. Tot hij weer zij doe het zelf. Geen reactie van het relais.
Voordat ik jullie hulp in ga roepen ga ik eerst alle kabels vernieuwen en uiteraard de service accu controleren. (met de schroevendraaier methode veel vonken geen startactie).
Tot zover bedankt en wie weet tot de volgende keer.
Paul
Kon deze bijdrage al onder je grootste blunder topic staan, de volgende komt met stip binnen.
Nadat de nieuwe bekabeling van accu naar startmotor correct zijn aangelegd, starten en niets nada.
Weer met de multimeter aan de slag. Dat leverde alleen maar goede resultaten. Ik begon sterk te twijfelen of het startrelais het nog wel deed.
Alvorens de startmoter met het relais te demonteren een uurtje in het zonnetje gezeten en even alles de revu laten passeren.
Een helder moment, is de startknop nog wel goed.
Effe kijken achter het instrumentenpaneel, dat stekkertje, moet dat niet verder worden aangeschoven.
Ja hoor, starten lopen, als een zonnetje.
Paul.