even een stukje uit de opening post ;
knip ;
Ik heb de verstuiver aansluiting los gemaakt tussen injector pomp en de verstuiver. Als ik nu start, zie ik nauwelijks brandstof uit de leiding komen. In 5 seconden starten, misschien een druppeltje.
Ik weet helaas niet of dit zo hoort? Ik had verwacht dat het er met grote kracht uit zou spuiten.
knip.
Dat het niet met grote kracht eruit spuit is normaal, in je verstuiver/ injector zit een veer die zorgt voor de openingsdruk, omdat je de verstuiver leiding open hebt kan hij dus geen druk opbouwen
Lucht in de stalen hogedruk leiding wat samendrukbaar is, kan dit niet starten symtoon veroorzaken, met andere woorden zit daar lucht kun je starten tot je een ons weegt, zelden drukt hij het door de verstuiver eruit. waarschijnlijk herken je dit wel van een radiator thuis die je even moet ontluchten via het schroefje en dan begint hij weer te stromen en wordt warm.
Wat je eerst zou kunnen doen ;
zorg voor een goede propvolle start accu.
de wartels op de verstuivers zitten vast!
Je bent er zeker van dat er geen lucht meer zit tussen de tank en de hogedrukpomp!
Laat iemand starten, los iets 1 van de stalen hoge drukleidingen, tot je ziet dat het wat vochtig begint te worden draai onder het doorstarten vast, niet eerst stoppen en dan vast draaien!!!.
Stop even met starten, en voel even aan de startmotor dat hij niet te heet wordt, zo ja wacht even om hem de kans te geven wat af te koelen.
herhaal indien nodig , het kan soms wat moeite kosten en meerdere pogingen.
draai de wartel hooguit 1/2 tot max 3/4 slag los, je wilt een soort van gaatje creëren waardoor de lucht kan ontsnappen als de pomp diesel begint te drukken, maak je de opening te groot is er geen of te weinig druk .
Laat je niet voor de gek houden dat je denkt wat weinig diesel, je weet je verbruik neem ik aan op vol gas, stel dat is volgas 2 liter per uur, kort starten geeft dus inderdaad maar een paar druppels