De ontluchting zit gegarandeerd in de vuldop . Daar ziet die speciale vorm ook naar uit.
Overigens is een veel belangrijker functie van die
ontluchting) juist de
beluchting , zonder een beluchting had je de tank waarschijnlijk allang plat getrokken en zou ook je motor er mee stoppen omdat er onderdruk in de tank zou komen. Bij het vullen kan je tank nl. ontluchten via de vulopening , net als bij een auto.
Waarschijnlijk is het ook geen open be- resp ontluchting maar een beluchting die alleen opengaat als er een beetje onderdruk in d etank ontstaat tijdens het draaien van de motor.Of de vulopening ziet er onderdeks zo uit als op de foto beneden .
Haal die dop er eens af en maak van opening en dop ook eens een foto. Waarschijnlijk is het daar wel aan te zien.
Overigens zit in de vuldop van auto's daarom ook zo'n beluchtingsventiel of speciale opening met ingebouwde beluchting.
Mogelijk zat (zit) er een benzinemotor in die boot want dan is een open be-ontluchter ronduit gevaarlijk vanwege de brandbare benzinedampen.Diesel vormt bij normale temperaturen ,minimaal tot 52 graden , geen brandbare dampen , benzine daarentegen al vanaf
-43 graden .
Ad