Als ik even vlug door het manual van een 2001 heen loop, is de brandstof pomp simpel door de nokkenas aangedreven, zoals dat eigenlijk altijd is bij dit soort motoren, je kunt voor zover ik weet de inspuiting niet vervroegen.
Alles loopt op ODP of BDP je kunt wel de tandwielen verdraaien tov de krukas, dan veranderd je inspuit moment maar ook de klep timing is niet meer correct.
Verdraaien van de timing kan wel met andere pompen, die verdraai je letterlijk tov van het blok.
Wel zie ik dat bij een 2001 de pomp met shim's wordt uitgeklokt op het blok
C.Turn cylinder no.1 to it's injection position Place the
guidepin(2)inthesetting-disc'shole marked cyl.1.Turn
the crankshaft a little against the normal direction of
andthereafterinthenormalrotationdirectionuntilrotationthe
setting-disc'sguidepin(2)goesinthetimingcover'shole.
17 . Fit the injection pump(s) together with the calculated
shim thickness.Turn the engine so that the cam for the
pumpisnotintheliftingposition.Checkthatthepump's
pinlocatesinthecontrolrod'sgrooveand thatthepump(s)
and the locks markings coincide (see figure). Check after
fittingeachpumpthatthecontrolrodoperateseasily.
Tighteningtorqueforthenutsis20Nm(2,0kpm)(14.7
Measureusingacaliperthedistancebetweenthecylinder ft.lbs).Connectthefuelpipebetweenthepumpsandthe
blockandtherollerlifter'sedge(donotmeasureonthe pipefromthefuelfiltertotheinjectionpump.NOTE!The
roller).
The distance should be:
2001:55.8mm (2.19685in)
2002,2003:55,6mm (2.18504in)
2003T:55.9mm (2.2007in)
Example :
2001.Ifthemeasureddistanceis55.2mm (2.17323in)this meansthatashimwiththickness0.6mm(0.02362in)isto be placed between the caliper and the block .
Is dit gebeurt? hier wat beter leesbaar, het wordt een beetje een brij zoals je ziet als ik het van de pdf kopieer.
2001 etc