madoc schreef :
Dit is wel de toevoerslang.
Deze slang zit aan beide einden aan de motor verbonden.
Van fijnfilter naar HD brandstofpomp.
Ik ben van deze reactie even in de war geraakt.. Of er zit iets heel verkeerd aangesloten of ik begrijp het systeem niet goed?
Deze slang op de foto loopt naar de dieseltank toe, zonder verdere aansluitingen. Achterop de motor zit de opvoerpomp (en filter). Vanaf de tank loopt er ook een slang naar de opvoerpomp toe. Logischerwijs ga ik er van uit dat die slang de toevoer is en dit dus automatisch de retour moet zijn.
In het werkplaatshandboek van de MD6A staat dit ook zo beschreven op de tekening. Op de MD7A tekening is het helaas niet zichtbaar, maar ik dacht dat beide motoren kwa constructie min-of-meer gelijkwaardig waren?
Als dit bij de MD7A wel de toevoer zou zijn; zou dit betekenen dat mijn opvoerpomp en filter niets doen en in de retour zitten? De tank zit hoger dan de motor, dus in principe loopt de brandstof vanzelf naar de motor toe zonder te pompen, maar dat lijkt mij niet de juiste wijze van aansluiten of zie ik iets over het hoofd? Loopt het intern van deze aansluiting naar de opvoerpomp en filter achterop het blok en weer terug (ik zie maar 1 leiding tussen de opvoerpomp en de hogedrukpomp). Dat zou betekenen dat de retour op de opvoerpomp aangesloten zou zitten?
De motor schud overigens niet overdreven, ik kan mij niet voorstellen dat een slangpilaar met goed passende slang en slangklem hier onbetrouwbaar is. De druk op de slang is m.i. laag.
EDIT:
Mijn posting kruist die van I am Roaring.
Ik heb geprobeerd de banjo los te halen maar dit lukt niet. Er is onvoldoende ruimte. De tekening die er bij staat is net anders dan mijn pomp. Ik denk dat deze van de CAV ipv Bosch pomp is waarmee de MD7A ook geleverd is.