Ik ben bezig met het vervangen vervangen van mijn oude dieselmotor door een wat nieuwer exemplaar. Nu de motor eruit is heb ik ook mooi ruimte om de machinekamer een beetje op te knappen.
Alles is eruit gehaald en ik ga het weer helemaal opnieuw opbouwen.
Nieuw achterwandje voor de machinekamer is alweer gemaakt (zodat ik daar weer wat nieuwe gaten in kan boren:-))
Eerdaags beginnen met het passen van de Eberspacher en het plaatsen van de machinekamer isolatie (technautic 32mm). Vervolgens de uitlaatdemper plaatsen en dan langzaam aan van achter naar voren werken (met als hoogtepunt het plaatsen van de nieuwe diesel).
Mocht iemand mee lezen:
Op de schroefas zat een volvo-seal. Deze lekte niet, maar die ga ik preventief vervangen. Ik was van plan om hiervoor een Allpa-seal (met water en vetinlaat) terug te plaatsen. Nu heb ik alleen een vraagje over de wateraansluiting van de seal. Waar sluit ik die op aan?
1) niet aansluiten en gewoon een seal zonder wateraansluitiing nemen
2) gewoon een stukje slang tot boven de waterlijn (met een kraantje om te ontluchten)
3) aansluiten op het koelwater van de motor
4) een aparte water aansluiting maken (met huid-doorvoer)
Misschien geen heel relevante vraag meer met het huidige klimaat, wat moet je doen om bevriezing van deze leiding te voorkomen?