pieter2 schreef :
Ik gebruik al jaren een delphi filter. In tegenstelling tot wat sommige anderen aangeven bevalt mij dit systeem prima. Het filter staat dan ook bij mij onder het diesel niveau.
Echter vandaag heb ik het filter vervangen en daarna liep de diesel niet meer het filter in. De ontluchtingsbout losdraaien geeft wel een stroompje diesel via dit ontluchtingsgaatje maar dus niet het het glazen bakje in.
Ik heb hem een paar keer weer gedemonteerd en gemonteerd, maar niets helpt.
Er zit voldoende diesel in de tank, de afsluiter is open.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Zolang je niet ook ergens na het filetr richting motor ontlucht kan er ook eigenlijk niet of maar heel beperkt diesel omderin het filter komen .Immers de lucht daar kan in principe alleen door de holle as richting uitgang en verder verdwijnen.En waar lucht zit kan geen vloeistof komen.
Kijk maar eens naar de doorsneetekening van zo'n filter.
Met de bout boven op het delphi filter ontlucht je dus alleen de bovenkant van het filter , niet de glazen pot .
Dus gewoon eerst ook pompen met de opvoerpomp op de motor en via de ontluchting op het fijnfilter ontluchten. Of eventueel de aansluiting op de uitgang van de delphi wat oplossen.
Echter , als je het filter in omgekeerde richting gebruikt ( zie tweede plaatje) zoals sommige forumleden doen heb je dit probleem niet.
Dat is echetr voro een combinatiefilter met waterafscheider eigenlijk niet de juiste manier.
Leees anders ook eens het hele handboek van die filters door:
Ad