Om zeker te zijn dat de sensor niet kapot is zou ik voor de zekerheid kijken of de temperatuursensor (te snel) kortsluit met de aarde. Dit kun je doen met een multimeter en daar de weerstand mee meten tussen de aansluiting van de stroomkabel op de sensor en een blanke bout (aarde) op de motor.
Als je zeker weet dat de motor niet te warm is, en de weerstand over de sensor is laag, dan is de sensor kapot. Is de weerstand oneindig hoog dan zit er waarschijnlijk een klein kortsluitingetje in de zoemer wat dit gepruttel veroorzaakt.
Om zeker te weten of de sensor kapot is zou deze eigenlijk uitgebouwd moeten worden en bijv in een pannetje hangen met vlammetje eronder en dan met de multimeter meten of deze eerst open was en daarna sluit.
Locatie van de sensor kun je in de handleiding terugvinden, maar waarschijnlijk ook makkelijk te vinden als je de stroomkabeltjes volgt naar de motor en dan 2 dunne draadjes opeens naar een plug ziet lopen op het blok. 1 ervan is olie, ander koelwater temperatuur.