83 graden……lijkt mij keurig. Destijds kwam ik ook aan die temperatuur ongeveer. Er is een plekje waar hij het heetst wordt. Bij mij was dat aan de vliegwielkant de kop, op een vriesdop. Een kwartiertje volgas is zeker een mooi begin, maar ga er liever minstens een uur mee motoren ergens heen. In de box, in zijn versnelling hoop ik, is toch anders qua weerstand dan varen. Een kwartier nog een beetje kort voor zo’n zwaar blok om goed door te warmen. Maar absoluut hoopvol hoor!
Ik kan het mij niet herinneren dat ik de compressor er op heb gezet, maar het zou zomaar kunnen. Ik heb zo’n ding en ik ben er ondernemend genoeg voor
Je bedoelt neem ik aan het aftapkraantje, kijkend vanaf het vliegwiel links? Daar heb ik destijds wel wat prut uit weggepeutert, maar bij mij was die wel open. Ik kon daar aftappen.
Compressor er op blijft wel linke soep. De druk moet ergens heen kunnen. Met wat pech druk je bij een blokkade er ergens een pakkinkje uit. Zorg er in elk geval voor dat beide uitlaatkleppen in de kop dicht zijn. Anders pers je misschien water in je cilinders. Dat wil je echt niet.
Compressor er op: nu ik er opnieuw over nadenk twijfel ik of dat echt een goed idee was. Wat zeggen anderen?