Laat me denken aan een mindere herinnering in een soortgelijk geval. Ik reed een keer in mijn 'Citigolf' van Krugerpark naar Pretotia in Zuid-Afrika toen ik daar een tijdje woonde. Een lange rit dus. Ook daar begon halverwege die rit het olie lampje te branden. Dus ik stoppen bij een garage die er er een externe druk meter aan hing. Niks aan de hand volgens de garagehouder. Electrisch probleem, los het thuis maar op.
Ik dus doorrijden maar een stad verder vertrouwde ik het nog niet dus nog een een second opinion halen bij een andere garage. Die deed het ook af als een electrisch probleem.
Nog eens 50km verder stond ik in the middle of nowhere stil met een in de soep gedraaide motor. Oliekanaal zat waarschijnlijk dicht waardoor de helft van de motor geen smering kreeg (en de externe meter was juist aan de kant aangesloten die wel oliedruk had).
Gelukkig kun je daan voor 500 euro een revisie laten doen maar toch behoorlijk zuur
En sinds toen ben ik wat voorzichtiger met zaken afdoen als een electrisch probleem. Al denk ik bij jouw dat het inderdaad het geval is.
[/offtopic]