Pleisure schreef :
Hartelijk dank voor deze uitgebreide beschrijving van de mogelijkheden.
Probleem is dan alleen dat er werkzaamheden genoemd worden waar ik me wel een voorstelling van kan maken maar in feite geen idee heb wat het precies inhoud, laat staan welke methode de juiste zou zijn.
Is het niet zo dat als ik de koppen (links en rechts) demonteer en aflever bij een gespecialiseerd bedrijf deze eea beoordeelt en de vlg hen juiste keuze zullen adviseren?
Blijft over welk gespecialiseerd bedrijf lan dit doen?
Ik laat de keuze altijd bij de klant liggen, die kiest uiteindelijk, het is immers zijn portemonai !
Wel adviseer en informeer ik wat de voor en tegens zijn en wat nu wel en niet daadwerkelijk vervangen moet worden.
Bij veel bedrijven wordt je eigenlijk de mening en visie van dat bedrijf in je portemonai gedrukt waar ikzelf een ter....... hekel aan heb.
Veel bedrijven werken dan ook volgens de doctrineerde standaarden,...ik ben nog steeds blij dat ik in mijn studietijd om wat bij te verdienen bij een heel klein revisie bedrijf kon gaan werken die hoofdzakelijk revisie's uitvoerde op motoren waar werkelijk niks voor te krijgen was.
Afleveren bij een revisie bedrijf en wegrijden is wel de hele makkelijke manier, je ziet en leert dus niks, je voelt het bij afname dat dan wel in je beurs.
Afleveren en meekijken evt samen de analyse doen met text en uitleg,...kost meer tijd, leerzaam en vaak leuk. Netto onder de streep ken je je motor dan ook beter en snap je een hoop van je motor beter