FriendlySailor schreef :
Als je op zout hebt gevaren, dan de motor warm draaien in zoet water.
Het liefst met ASPEN en de carburateur leeg draaien.
Hierna de buitenzijde helemaal schoonmaken/spuiten en drogen.
De buitenzijde met een corrosie werende spray inspuiten.
Staartolie vervangen, impellor nazien en evt vervangen. Schroef controleren en als deze er af is, asje invetten en een nieuwe borgpen/splitpen monteren (RVS)
Bij 4-takt motorolie vervangen, bougie's nazien, schoonmaken en evt opnieuw afstellen.
Bij grote inbranding vervangen.
Motor droog weg hangen bv droge schuur of op zolder. Daarvoor zelf een BBM steun in elkaar flansen??
Zout water er uit spoelen is een goed idee. Carburateur leeg of met aspen oid gevuld.
De andere dingen moet je met enige regelmaat doen maar hoeft niet perse voor de winter.
Ik zou de motor hangend/staan laten winterslapen. Maanden liggend kan er toe leiden dat olie op plaatsen komt waar je het niet wil hebben.