Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Volvo Penta D2-55 startperikelen...

Volvo Penta D2-55 startperikelen... 05 juni 2023 15:21 #1484479

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4196
3Noreen schreef :
Nachtvlinder schreef :
Geen idee waarom Volvo dit zo complex heeft gemaakt. Voor 3 sensoren en 2 relais…

Om op je plotter of app je motor gegevens te kunnen tonen. Dat wil iedereen nu toch ?

Daarvoor heb je nog een aparte interface nodig die de CAN-bus data als NMEA2000 op het boordnetwerk zet. Bij de kleinere motoren gebruikt Volvo het primair voor communicatie met de eigen bedieningspaneeltjes en displays (toeren, motoruren en alarmen).

De MDI op onze kleine scheepsdieseltjes is als ik het goed begrijp een aftreksel van de grotere, moderne motoren van Volvo Penta, waar de hele besturing en controle via CAN-bus verloopt.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 05 juni 2023 16:40 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo Penta D2-55 startperikelen... 08 juni 2023 14:50 #1485394

  • Reed
  • Reed's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1128
Bedankt allemaal voor de input! De tule heb ik er weer netjes opgemaakt.
Voorlopig wacht ik even af en als de nood aan de man is, verzin ik wel wat. Ciao.
Reed van Batavia (oud Nederlands) voor de Rede van Jakarta.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo Penta D2-55 startperikelen... 12 juni 2023 15:36 #1486178

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15463
Netjes opgelost Hans!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.242 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl