Ik heb een Hurley 700 en een Mercury Sailpower van 6pk (andere carb, dus niet de standaard 5pk).
Iets bovenaan het staartstuk van de motor kun je een slang aansluiten die de stationaire uitlaatgassen dmv de slang verwijderd.
Dit is aangesloten op een kunststof huiddoorvoer met slangtule. Je kunt de motor nu stationair laten draaien omdat de uitlaatgassen via de slang naar buiten verdwijnen.
Wordt er meer vermogen gevraagd dan verdwijnen de uitlaatgassen via de schroef.
Een langstaart met een werkschroef en de uitlaatgassen via de schroef is een must.
Dan heb je helemaal geen last meer van smoren.
Jouw probleem is feitelijk dat de slang losschiet.
Als je een doorvoer neemt van Trudesign is de tule lang genoeg om de slang niet los te laten schieten. Geen klem nodig.
Je dient ook goede uitlaatslang te nemen, lang genoeg en zorg voor een lus. Condenswater en of water van buitenaf blijft dan in de lus staan. Start je de motor dan blaast dit er direct uit.
Er zitten op het staande schot twee vierkante gaten, daartussen de roerkoning.
Soms zitten deze dicht met een luikje. Dan krijgt de motor niet genoeg lucht, dus deze moeten open zijn of open gezet worden.