In de zijkant van de box komt een mangat. Daar doorheen kun je de asafdichting vervangen en de homokineet monteren.
De kast krijgt twee bussen op de zijkant gelast welke de scharnier pen vormen. Die komen in een groef in de zijkant van de behuizing te zitten zoals je op dit schetsje kunt zien. De circel is de scharnier pen
De hele unit moet in zijn geheel naar achteren bewegen om eruit te kunnen. Een dummy die van bovenaf in de groef geschoven kan worden vult de hele groef op, daardoor kan de kast geen kant op tijdens normaal gebruik. In de schroeafas in de machinekamer komt een spline verbinding. De beweging van de kast naar achteren toe geeft de ruimte om de spline te lossen.
De schroefaskast kan dus volledig afgemonteerd worden naast de boot. Uit de voorkant steekt een as stomp. Tijdens plaatsen van de kast gaat de as de machine kamer in waar de laatste verbinding gemaakt word.
Een mangat bovenin de behuizing geeft toegang tot het plaatsen van de mof. Dat gat word ook gebruikt om de as-stomp te geleiden en om een blok en takel doorheen te laten om de gehele unit op zijn plek te hijzen.
De hele boot drijft niet op die balg, zowel binnen in de kast als in de machinekamer komen een asafdichting te zitten.