Woodstock schreef :
@zeilerd2
Ik heb alles waar ik bij kon losgehaald en schoongemaakt (slangen, impellerpomp, koperleiding naar thermostaat, beluchter). Thermostaat getest en goed bevonden.
In het systeem vond ik een heel klein mosseltje, wat fijn was, want toen wist ik dat ik de oorzaak van het te weinig water had gevonden.
Daarna alles weer in elkaar. Een havengenoot wist alles van motoren en zijn instructie maakte dat ik durfde beginnen.
Het enige wat ik nodig had waren afdichtingsringen voor het koperleidingwerk (=geen O-ring, maar een vierkant in doorsnee) en toen bij herstarten wat water lekte de tip om op de onderste plek (rechtsonder het blok in) twee van die ringen te plaatsen. 'Dat deden wij vroeger altijd'. Twee ringen had ik zelf niet durven bedenken, maar het werkt prima. Die ringen en pijpjes worden namelijk zonder verdere borging op zijn plek geduwd en dat extra ringetje deed de truuk.
Mooi om te lezen, ik heb helaas 'het juiste mozzeltje' nog niet gevonden
. Maar ik ben heel vergelijkbaar bezig, impeller vervangen, thermostaat gecheckt en behuizing schoongemaakt.