Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za apr 05 @ 2:00PM -
Zeilersforum Wintermeeting 2025
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Scheepsmotor

Scheepsmotor 19 mrt 2006 18:05 #7543

  • raptor
  • raptor's Profielfoto
Sabb en ik dacht ook Vetus gebruiken ook kubotablokken. Alppa marine in Nijmegen is importeurvan Sabb. Misschien weten die meer. Overigens ligt bij direct gekoelde motoren de bedrijfstemperatuur ergens rond de 60 graden en bij indirect gekoelde motoren is die rond de 90 graden. Interne passingen en de te gebruiken olie zijn op die temperaturen afgestemd. Ook de capaciteiten en constructie van waterpompen verschilt vaak aanzienlijk. Kortom, ik zou een directe koeler niet zo maar ombouwen tot een indirecte koeler. Een indirecte koeler naar een beunkoeler gaat wel.
Pieter
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Scheepsmotor 22 mrt 2006 09:04 #7572

  • raptor
  • raptor's Profielfoto
succes met je operatie.
Pieter
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Scheepsmotor 08 nov 2006 18:25 #11045

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9745
Een update van het onderwerp:

Ondertussen is de boot weer uit het water en de motor heeft zich dit jaar prima gehouden. Is nu zeer betrouwbaar, even gloeien, starten en lopen onder alle omstandigheden. Kreeg onlangs nog een reactie, waaruit blijkt dat de motor vanaf fabriek af zonder thermostaat geleverd werd. Heb dit jaar wel thermostaathuis gemaakt, maar dan wordt de pomp de klein voor wat betreft de capaciteit. Vaar nu zonder thermostaat en dat gaat gewoon helemaal goed. Voorlopig doe ik er nu niets meer aan....

Groeten,

Eric
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.095 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl