Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za apr 05 @ 2:00PM -
Zeilersforum Wintermeeting 2025
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: vpower, injector cleaning vs tweetakt.

vpower, injector cleaning vs tweetakt. 07 nov 2009 09:38 #97475

Voor je auto is bv,v-power een goede benzine die de prestraties kan verbeteren heb ik ondervonden, evenals het toevoegen van injector cleaning op zijn tijd.

Hoe zit dat bij tweetakt bbm met mengsmering?
De kracht van vpower achtige benzines is het hogere octaan gehalte dat betere verbrand.
Twee takt is gemengd, doet dit de eigenschappen te niet evnals het toevoegen van evt injector cleaning?

Dus: is het goed vpower te tanken, mengen met mengsmering, evt injectorcleaning toevoegen? of....snappie de vraag
Al het goede komt van binnen, Al het kwaade van buiten!!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vpower, injector cleaning vs tweetakt. 07 nov 2009 11:23 #97484

  • Herman
  • Herman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2127
Injectorcleaning lijkt me geheel overbodig. en V-Power eigenlijk ook. "betere verbranding" en 2-takt gaan niet echt samen...

Maar als het in je tank van je auto zit, en je tovert daar regelmatig wat uit voor je BBM, schade zal deze er niet van oplopen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vpower, injector cleaning vs tweetakt. 07 nov 2009 11:46 #97487

  • rsv
  • rsv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1972
Ik heb eens op tv een autoprogramma gezien waar ze al die dure benzine en bijvoegsels hebben getest.Conclusie was dat bij normale motoren er 0% vermogenwinst gemeten is.Bij getunde motoren genre Subaru impreza,Porsche etc gaf het een vermogenwinst van tot 30 pk op.
Dus een bb motor van 10 pk,zal het niks zijn vrees ik
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vpower, injector cleaning vs tweetakt. 07 nov 2009 11:55 #97490

  • werner
  • werner's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1650
De groote voordeelen, winsten,en,..van...
waar gaan ze heen....
natuurlijk naar de aanbieders hoofdzakelijk..
die leven er goed van..
Werner


Wie sturen kan,
zeilt bij elke wind.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vpower, injector cleaning vs tweetakt. 07 nov 2009 12:07 #97491

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8095
Je bbm heeft niet eens injectoren maar een carburateur. Dus waarom dat spul kopen als het iets schoonmaakt dat je niet eens hebt?

Als je je carburateur wil schoonmaken, heb je ook spul dat je in de inlaat spuit terwijl die loopt. Of je haalt het ding uit elkaar en maakt hem schoon.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vpower, injector cleaning vs tweetakt. 07 nov 2009 13:22 #97502

Ik weet genoeg, gewone benzine dus, hebben jullie wel een verschil gemerkt tussen de "wittepompen, vaak onbemand en de "merken" de witte zouden, sneller voor vervuiling kunnen zorgen.

Als vpower geen kwaad kan dan zal ik het eens testen.
Al het goede komt van binnen, Al het kwaade van buiten!!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vpower, injector cleaning vs tweetakt. 07 nov 2009 15:03 #97508

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4013
Het kan geen kwaad, sterker nog, de meeste motortjes stamen nog uit de tijd dat super benzine, normaal was om te gebruiken, het hogere octaan gehalte vinden ze wel lekker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vpower, injector cleaning vs tweetakt. 07 nov 2009 16:16 #97522

  • mgbgt1975
  • mgbgt1975's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6606
Het zal je niet meer power geven, in het gunstigste geval zat het ervoor zorgen dat je de power kunt behouden die je nu hebt. Verwacht er geen wonderen van.
mgbgt1975 nog steeds bekend als mgbgt1975
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vpower, injector cleaning vs tweetakt. 07 nov 2009 16:23 #97527

Ik hoop dat ie gewoon lekkerder gaat snorren tov de tango etc.
Al het goede komt van binnen, Al het kwaade van buiten!!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vpower, injector cleaning vs tweetakt. 07 nov 2009 16:26 #97529

  • mgbgt1975
  • mgbgt1975's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6606
Reinigende benzine mag natuurlijk nooit in plaats komen van onderhoud ;-)
mgbgt1975 nog steeds bekend als mgbgt1975
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vpower, injector cleaning vs tweetakt. 07 nov 2009 17:00 #97532

Wat dacht je van een schoon motortje schoon houden :wink:
Al het goede komt van binnen, Al het kwaade van buiten!!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vpower, injector cleaning vs tweetakt. 07 nov 2009 19:05 #97546

  • Herman
  • Herman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2127
Onderstaand verhaal geldt voor diesel, dus mbt benzine durf ik geen conclusies te trekken:

Vroeger, toen ik de diesel zelf betaalde, hield ik nauwkeurig bij wat ik tankte, en wat de auto erop liep.

Vlak bij huis had ik keuze uit 3 pompen:

-Tinq
-Witte pomp tbv hulporganisaties
-Witte pomp met TGV brandstof

Met Tinq haalde ik 700 km op een tank
Met "hulp"diesel 800
Met TGV diesel 800

Tinq mag dan goedkoper zijn, maar netto is het duurder...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vpower, injector cleaning vs tweetakt. 07 nov 2009 22:00 #97569

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8095
Ik heb wel eens een opdrachtje gedaan voor een bedrijf in de petr-cehniche industrie. Daar bleek dat het gros van de benzines en diesels van verschillende merknamen gewoon uit helfde 'vat' komen. Alleen de additieven zijn anders. Nu kunnen natuurlijk die additieven er voor zorgen dat een motortje zuiniger kan lopen maar zoveel?

Overigens: de meeste (buitenboord)motoren zijn (ook) ontworpen voor de VS en kunnen prima lopen op octaangehalte van 90. Euro 95 is dus eigenlijk al meer dan genoeg. Verder is een hoger octaan gehalte niet beter (of slechter) maar heeft totaal geen nut om een benzine met een hoger octaan gehalte te gaan gebruiken als dat niet nodig is. Hij gaat niet sneller of zuiniger lopen of langer mee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vpower, injector cleaning vs tweetakt. 07 nov 2009 22:01 #97570

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10136
v-power een goede benzine die de prestraties kan verbeteren heb ik ondervonden,
En bij welke auto was dat?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vpower, injector cleaning vs tweetakt. 07 nov 2009 22:30 #97574

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Herman, ik hou mijn verbruik ook behoorlijk goed bij en kan je conclusies voor diesel totaal onderschrijven. Ook voor benzines hetzelfde verhaal: de Tango geeft me minder kilometers voor dezelfde hoeveelheid brandstof.

Maar goed, nu komen we bijna in de autohoek terecht en het blijft een zeilersforum he ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vpower, injector cleaning vs tweetakt. 08 nov 2009 08:52 #97596

  • Herman
  • Herman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2127
Ik heb het nooit met benzine geprobeerd: Ik ga er maar vanuit dat dit niet werkt in mijn dieselmotor...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vpower, injector cleaning vs tweetakt. 13 nov 2009 09:17 #98376

  • marcelm
  • marcelm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 596
Er zijn erg veel benzines te koop op de markt, de een beloofd nog meer als de andere.

volgens mij volledig afhankelijk van het type motor dat je gebruikt.
In mijn auto bijvoorbeeld (diesel, laag toerental) merk ik dat verbruik afneemt met vpower of fuelsafe, dit merk ik ook met een benzineauto.

Mijn motorfiets echter die rijd het zuinigst op goedkope benzine (13.000 rpm) gooi ik hier fuelafe in dan tank ik dagelijks één liter meer! (14 ipv 13 liter per dag)

fuelsafe komt er niet meer in, ook niet in de auto. Het is zo een ongelooflijke zooi dat de rubbers in de slangen van de tankauto's gewoon opgevreten worden, voor het fuelsafe product zijn intreden deed was dit nooit het geval!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.151 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl