dit klinkt als een twee-jarenplan. Zoals je uit de vorige mailtjes gelezen hebt heeft iedereen een eigen idee over je boot en alles wat er geschreven is is waar. € 1000,- voor wat voor boot dan ook is spotgoedkoop dus je kunt er vanuit gaan dat de hele boot rot is. Alleen in onderdelen brengt de boot nog meer op, zeker als er ook nog een buitenboordmotor of een binnenboord in zit. Zaak is om alle onderdelen van de boot goed te bekijken. Dit betekent van binnen en van buiten kaalhalen. Iedere donkere plek (verkleuring) is verdacht en kan rot zijn. Rot is niet goed en moet weer worden hersteld. Voor ieder onderdeel is weer een andere manier van herstellen/repareren mogelijk dus dat word een hele uitzoekerij.
Je moet je een aantal doelen stellen: wil ik komende zomer varen? Zo ja, dan moet de romp, romp-dekverbinding, dekken en zeilende onderdelen goed zijn. Je wilt per slot van rekening niet vanaf 3 meter onder de waterlijn worden vlotgetrokken door een sleper of berger.
Ga je dit redden voor 1 juli? Zo nee, laat dan de zaak voor wat het is en richt je op volgend jaar. Laat de boot goed drogen (overdekt) en besteed je tijd aan het voorzichtig slopen van de slechte delen.
Cruciale vraag hierbij is of je kunt herstellen wat je hebt gesloopt.
Ik ben in het bezit van een bouwboel op cd inclusief tekeningen van een W730. Welk waarschip je ook hebt geeft dit inzicht hoe een waarschip is gebouwd. Mocht je belangstelling hebben kun je altijd een kopietje krijgen.
Succes,
Hedzer