Ik heb geen fhon gebruikt bij het krabben, gewoon een heel klein krabbertje gebruikt en zwoegen maar.
Het schuren heb ik met een rotex gedaan op P40. Daarmee gaat de meeste gelcoat er af en op sommige plekken ga ik er doorheen.
Het is het midden tussen schillen en gewoon schuren. Op alle plekken waar hobbeltjes zaten zijn die nu open of weg, maarja dat krijg je dan ook. De plek waar een hobbeltje zat is dan nu vaak een donker vochtplekje geworden.
Ik vermoed dat ik hiermee het schip wel droog krijg. De plekken op de bodem die gelcoat loos zijn zijn al een tijd helemaal droog. Wat er gebeurd was was dat het schip van de bok af gevallen was
en dat heeft nogal wat schade aan de onderkant opgeleverd. Daarna is het schip voor ca 36 uur in het water geweest om te kijken of er lekages waren bij de kielen. Dat bleek helaas wel het geval.
Die kale gelcoat plekken zijn dus onderwater geweest en flink nat geworden. Nu meet ik ze en zijn ze hardstikke droog. Dus in een paar weken kan je een nat stuk wat kaal is droog krijgen.
Als de gelcoat dusdanig geschuurd is dat er nogmaar de helft of minder op zit zal het ook wel sneller drogen. Dus wat er nog op zit lat ik er op zitten. In maart meet ik nogmaals om te kijken wat het verschil is. Dan kan ik besluiten of ik nog echt gekke dingen ga doen.
Het de hele zomer op de kant laten liggen is voor mij geen optie. 1: geen geld. 2: je kan me een enkele reis naar het gesticht geven. In de loods leggen is ook geen optie, geen geld.
Dus gewoon m'n gangetje gaan en me niet gek laten maken (voor zover ik dat niet al ben
) en gewoon kijken hoever ik kom.