Ik kom hier niet meer zo heel vaak, maar ik zal er nog eens een paar opmerkingen tegenaan kwakken:
Lekkages bij de kiel dienen verholpen te worden. Dat is hetgeen waar ik nog het meest zenuwachtig van wordt. (geen idee wat er lekt, is het laminaat gekraakt, of gewoon langs de bouten, in dat geval de kielen eraf, controleren, evt repareren (kiel en / of boot) en de kielen er weer degelijk op (wel zodanig dat je ze er nog eens afkrijgt als het nodig is)
Die plekken zonder gelcoat: prima, laat deze winter lekker waaien.
De plekken waar de gelcoat een "honingraatstructuur" heeft: Mijn sterke vermoeden is dat de gelcoat gewoon wat aan de brosse kant is. Daardoor kan je er ook schelpjes uittrekken met een krabber, ik zou me vooralsnog niet druk maken
De witte plekken: Zijn dat luchtblaasjes in de gelcoat? (nu gevuld met schuurstof). In dat geval met de luchtspuit schoonblazen (liefst zonder olienevel), vervolgens flink afborstelen met water en ammonia, en geen zorgen meer over maken.
De plekken waar wat water uitsijpelt: Kan een luchtblaas zijn. (inmiddels gevuld met vocht). KAN een bron zijn voor osmose, hoeft niet. Nadeel is dat die plekken inmiddels waarschijnlijk onzichtbaar zijn.
Je hebt nu grofweg 2 keuzes:
1. Je niet te druk maken. Repareer de kale plekken (goed insoppen met epoxy, paar keer). Vervolgens kan je als je fanatiek bent nog 2 lagen epoxy op het onderwaterschip rollen, en dan antifouling of een coating naar keus. En ben je niet fanatiek, of is het een rot voorjaar, dan enkel antifouling.
2. Laat hem nu schillen, en in het voorjaar weer opbouwen.
Ik kan niet in je hoofd en je portemonnee kijken, dus die keus moet je zelf maken.
Mijn keus zou vast staan...