Nou we gaan de goede kant op! Ben wat later weer begonnen omdat er nog ander klusje afgerond moest worden en het was toch koud
Vrijdag laatste stukken gekrapt en met schuurmachine 120 de boel wit gemaakt. Vandaag schoongemaakt en geplamuurd. Paar beschadigingen (niet door het krabben) door de gelcoat dichtgezicht en verder wat cosmetische zaken van het krabben. Van de week op een avond afschuren met 180 en dan in de primer en AF. Volgend weekend dus in het water!
Nu kwam er nog een vraag op: Soms heb ik het gevoel dat mijn boot het laatste jaar wat dieper lag. Ik heb met name aan de achterzijde een flinke "bruine snor". Dat is bij polyvalken een bekend probleem dat er wat water tussen de schaaldelen komt te staan (blijkbaar niet schadelijk want EPS tussen de schalen?).Nu is het weer schoner en heb ik besloten de antifouling 5cm omhoog te halen om dit deels te gaan voorkomen. Mijn boot ligt aan open water (aan een woonboot) en de hoge bruine snor kan natuurlijk ook heel goed komen doordat het water van achter komt opspatten. Maar ja, water kan ook..
Een bekend van mij heeft daarvoor een klein "luikje" achterin het schip laten maken. Die dop draaien ze dan open en dan loopt hij leeg. Heb even rondje gegoogled, maar kwam op ZF alleen een vrij oud topic hierover tegen. Heeft iemand hier ervaring mee?