![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Hallo Folkboat makkers,
Hier ben ik nog eens, en neen ik ben er niet mee gekapt. door te weinig tijd in de laatste 7 jaar duurde het wel zolang eer ik het deze namiddag nog eens terug oprakelde.
![:sick: :sick:](/media/kunena/emoticons/sick.png)
Voor wat de werken aan mijn Folkboat betreft, ben ik zover dat de volledige inboedel uitgebroken werd en de gebroken spanten verwijderd werden tot midscheeps, van de boeg te beginnen. Ik heb wel de romp gefixeerd met singels (zo van die riemen om vrachten op vrachtwagens mee te binden!) zodanig dat die romp niet begint de deformeren vooraleer ik er de nieuwe spanten kan in riveteren. Ik vond inmiddels ook al een leverancier voor de nieuwe koperen klinknagels (Jan Vandamme scheepswerven in Zeebrugge) en kan nu eindelijk terug beginnen met de opbouw van de romp. Dus buiten het vervangen van toch wel de helft van de spanten zijn de gangen zelf in prima conditie. Vooraleer ik echter die nieuwe spanten zal plaatsen, moet ik nog de binnen romp volledig ontvetten zodat die klaar staat om dan uiteindelijk terug te oliën (met wat of hoe dien ik nog uit te zoeken, graag ideeën?)
Voor wat betreft de aanmaak van mijn nieuwe spantjes en ook de rest van de houten meubel en andere inrichting heb ik inmiddels een geïnteresseerde leverancier (makker) gevonden, waarvoor ik eigenlijk wel blij ben, want alleen kon ik die klus niet voor elkaar krijgen.
Het eerder voorstel van Sjamtrol om de spaties tussen de gangen op te vullen met een blijvend elastische voeg zoals TEC7 vind ik zeker niet mis, en mijn idee over het gebruik van epoxy is ook al bijgesteld en zou nu toch overhellen naar het gebruik van op basis van lijnzaadolie-achtige toestanden.
De volgende keer probeer ik terug wat foto's toe te voegen
Ik kijk al uit naar enkele nieuwe reacties van jullie.
Groeten, Dirk (alias Ovidius)