Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
In deze sectie horen alleen topics welke een project beschrijven. Hiervoor gelden bijzondere regels. De beschrijving van het project staat centraal, reacties van zowel de Topic Starter (TS) als andere leden zijn alleen toegestaan indien deze rechtstreeks betrekking hebben op de projectinhoud. Zie ook de forumregels die hierop van toepassing zijn.
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Renovatie Fellowship 28

Re: Renovatie Fellowship 28 21 jan 2012 21:15 #258024

  • rolfz
  • rolfz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 19
Wat mij nu het meest interesseert is de handelsnaam van het materiaal en waar je het gekocht hebt. Ik wil me in de techniesche kan van dat materiaal verdiepen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Renovatie Fellowship 28 18 apr 2012 18:49 #278187

  • Sjemonov
  • Sjemonov's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 38
Hoi Rolfz,

Ik kan het niet helemaal goed zien, maar de mast wordt dus helemaal gedragen door het timmerwerk dat eronder zit?
Er zit geen stalen spant of webframe in gelamineerd o.i.d.?

Overigens zijn ze bij De Kloet idd nog steeds reuze vriendelijk en behulpzaam. Vorig jaar info gevraagd over de opbouw van het roerblad (= gevuld met hydrokorrels!) en die kreeg ik meteen. Het zou ze denk ik wel veel rust geven als ze de bouwtekening van de F28 op de site zouden zetten. :-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Renovatie Fellowship 28 18 apr 2012 19:53 #278197

  • Sjemonov
  • Sjemonov's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 38
Sjaap moet de mooiste F28 van Nederland hebben, maar zo te zien krijgt hij concurrentie.

Een paar losse opmerkingen...

Wij hebben in de gasbun 2 groene, klein model propaanflesjes staan, die ongeveer even groot zijn als een campinggas flesje en dus precies door de opening passen (maar aanzienlijk goedkoper; je kunt ze bovendien bij een campingboer omwisselen of laten vullen).

In onze F28 zit helemaal geen spaanplaat, behalve in de luiken van de bakskisten, ankerkluis en v/h het motordeksel. De schotten tussen hondekooi / bakskist en motorruimte zijn van multiplex. Volgens één van de eigenaren die we bij de zoektocht naar een F-28 gesproken hebben, heeft De Kloet naast complete schepen ook casco's afgeleverd. Het was volgens hem ook te zien aan het al of niet aanwezig zijn van een typeplaatje met bouwnummer bij het roer.

We hebben uiteindelijk een F-28 gevonden zonder ingewaterde plekken in het dek, maar mochten ze ooit ontstaan dan zou voor mij de oplossing zijn het vervangen van het rotte balsahout door PU-platen (PolyService, Harjon e.a.). Hiermee kun je een sandwichconstructie maken die waarschijnlijk sterker is dan het oorspronkelijke dek en nooit kan gaan rotten.

Ik heb vorig jaar al wat verschillende reparaties uitgevoerd, het praktijkboek kunststoffen was daarbij goud waard. Nu stop ik met reclame maken.

Leuk om te lezen dat er meer F-28's zijn die worden gerenoveerd. Het blijft een enorm goed ontwerp met mooie klassieke lijnen, praktische details en nog steeds verbazend goede vaareigenschappen dat je niet veel meer ziet, eigenlijk raar dat De Kloet gestopt is ze te bouwen (maar dat zal iedereen wel van z'n eigen boot vinden).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.101 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl