Hallo allemaal,
Zag dat er op dit forum allerlei artikelen geplaatst worden over kleine en grote projecten.Hier een stukje over ons schip.
Verleden jaar mei 2007 hebben wij in Belgie
een door German Frers getekende aluminium ex-Admiralscupper gekocht.
Tijdens de maidentrip/eerste reis heeft dit schip meegedaan aan de Fastnet in 1979, toen het zo ontzetten uit de hand liep.
Het schip voer onder Italiaanse vlag. Al vrij snel is het voor Belgie gaan varen. Kortom, een racer van het zuiverste water,maar ook een beul voor de bemanning.
De vorige Belgisich/Franse eigenaar die het schip zo'n 25 jaar heeft gehad was in staat om, buiten de racen waar zij deelnamen, met z'n tweeen recreatief overal te komen.
Voor ons is dit echt oefenen omdat alles nogal groot en zwaar is uitgevoerd.
Het racen werd naar ik begreep gedaan met zo'n 8 man.
Daarnaast is het schip gemaakt om op groot water te zijn en niet om in een haven mee te manoeuvreren . De schroef zit namelijk zo'n meter of 4 bij het roer vandaan.
Ben nu bezig om de elektrische installatie naar Hollandse maatstaven aan te passen.
Het is in de loop van de jaren echt met de 'Franse slag' gemodificeerd of te wel aangepast.
Letterlijk geen touw'draad meer aan vast te knopen. Gewoon vernieuwen werkt dan het beste.
Zal zo gauw ik door heb hoe je foto's kan plaatsen er een paar invoegen.
Dan krijgen jullie een indruk.
Mocht er nog iemand zijn die 'oude B&G' instrumenten heeft liggen?
Tenslotte is nu bijna alles NMEA uitgevoerd dus je kan nooit weten.
Dan houd ik mij aanbevolen.
Wil de klokkenrij bij de stuurstand graag weer aan het werk hebben.
Groeten Klaas[/img]