Het is een poosje stil geweest maar niet stilgezeten!
Inmiddels zitten de gehele kielbalk, kielplank, zandgangen, schroefasraam en alle andere onderdelen op hun plek met RVS schroeven en expoxy.
Muurvast en rocksolid constructie geworden!
80% van de spanten was rot op het gedeelte waar ongeveer de waterlijn zit. Ik denk dat de sloep op het droge heeft gestaan met een hoop water erin en dit het rotten op exact deze hoogte heeft veroorzaakt.
De vorige eigenaar had op die plekken dubbelingen gemaakt van gelamineerde latjes multiplex. Echter waren deze inmiddels ook allemaal rot en er zat bergen met vuil tussen.
Bijlage 2014-03-1515.30.18.jpg niet gevonden
Dus alle spanten afgezaagd tot waar de rot stopte, plus alle dubbelingen eruit. En dat ruimt op.
Alleen wat je daaronder tegenkomt is vreselijk!
![:blink: :blink:](/media/kunena/emoticons/blink.png)
Teer, breewsel, rommel, modder en pure bagger verzameld in 90 jaar. Krabben is de enige oplossing in dit dan ook uren gedaan....
Op de locatie waar de kiel is aangehangen en waar de motorfundatie komt wrangen gemaakt van dikke eiken delen. Tevens wordt de vloer meteen 5cm verlaagd waardoor er een "stuk" meer ruimte zal zijn.
Mijn zoon Siem helpt graag een handje mee
Bijlage 2014-05-0617.23.52.jpg niet gevonden
Zodra alle wrangen pas zijn gemaakt gaat de gehele onderkant aan de binnenzijde in de epoxycoating. Aan de buitenzijde onder de waterlijn komt een extra laag keperweefsel om de boel te versterken.
Hierna nieuwe spanten in-lamineren die tot aan de originele spanten zullen lopen en het er weer ongeveer uitziet zoals het hoort!
Al met al velen malen meer werk, geld en tijd ingaan zitten dan ooit gepland. Maar oooo zo leuk!!!!