De werf heeft wss gekozen voor acrylaat ivm kosten, krasvastheid en UV bestendigheid.
Waarom zou 4 mm polycarbonaat te dun zijn? En waarom zou stijfheid hier belangerijker zijn dan sterkte?
Lexaan is heel erg taai, wordt ook als kogelwerend glas gebruikt en heeft heel andere (hiervoor gunstigere) eigenschappen dan acrylaat. Nadeel is minder krasvast en zonder specifieke coating matig UV bestendig. Wel heel belangerijk om geen puntbelasting bij de boutjes/schroeven te krijgen. Dus heel ruim boren en niet te vast draaien (kit z'n werk laten doen). Boot zal wat werken om de ruitjes heen.
Maar veel beter is alleen verlijmen inderdaad: ik zou die twee tijdelijke schroeven geheel achterwege laten en voor 3M VHB supertape gaan. Hier kun je ook autoruiten mee verlijmen en vliegtuigramen zijn ook alleen verlijmd! Puntbelasting voorkomen geeft een absoluut gelijkmatige krachtafleiding mocht er eens een golf tegenaan klappen.
3M VHB industriele tapes
Zoek goed uit welke tape voor deze toepassing het beste is en hoe je beide materialen dient voor te behandelen: daar staat of valt het resultaat mee!