Yellow Boat schreef :
De Optimaal schreef :
Hamerite is hitte bestendig (kennelijk) en alleen nog met een flexschijf eraf te krijgen.
Nou , hittebestendig is de normale Hammerite echt niet maar de uitlaatbocht van een inboard diesel wordt als het goed is nooit veel warmer dan een graad of 40, hooguit 50.
En zo wel , dan is je lak er vrij snel af en heb je bovendien andere problemen.
Er is wel Hittebestendige Hammerite zoals radiatorlak en de echte "motorlak" tot 600 graden.
www.hammerite.nl/pages/producten/aflakken.php
Ad
Klopt,...ik schreef ook het spruitstuk...niet de bocht
Het spruitstuk zelf wordt wel warm niet heet...spruitstuk is volledig gekoeld door je koelwater.
De uitlaatbocht,...homp gietijzer heb ik er ook mee gedaan, hetzelfde effect als het spruitsuk, geen stukje hamerite eraf...Nu uit buismateriaal een nieuwe bocht gelast en idd ook met hamerite gedaan. net na de fles aan het spruitsuk is de lak afgebrand, na 2 cm kaal bocht blijft de verf er toch weer mooi opzitten. (net boven het punt waar ik het koelwater in de bocht laat komen...
Verf die tegen 600 graden kan is dus niet perse noodzakelijk tenzij je de niet gekoelde bochtdeel ook mooi wil houden..