Waterzot schreef :
Dit WE voor het eerst in aanraking gekomen met het idee Boatwrapping.
Onze First 35 BJ1981 wilden we graag eens in een ander kleurtje. Spuiten blijkt toch wel heel kostelijk te zijn en om een of andere reden bij eventuele wederverkoop niet altijd positief bekeken (alsof die heeft wat te verbergen).
Heeft er iemand al ervaring met zo'n boatwrap?
Loont het de moeite, of is herspuiten toch een betere keuze?
Mijn dagelijkse bezigheid is in de touringcars, die "wrappen" wij om dat spuiten naast dat het erg kostbaar is ook erg definitief is.
De TC waar ik mee rond reis, is Roze (magenta) als ik dat zou laten spuiten, zit ik rond de 5500 euro (primer, schuren,primer eerste laag witte coating tweedelaag roze coating en ook een derde laag, en dan natuurlijk de afwerking.
ik rij er wel eens een spiegeltje van af of beschadig de wieldop tegen een (te hoge) trottoirband of andere objecten...
het repareren van dat soort oppervlakkige schade's is altijd plamuur en spuitwerk.
wat dus ook kosten en stilstand met zich mee neemt. Na een periode in het buitenlicht te hebben vertoeft is ook de kleur anders, dus vergt het een specialist om die aangetaste kleur te copieren naar een spuitlak.
dan, als mijn TC 2 jaar oud is wordt ie weer verkocht, maar wie wil nu een roze TC.
Hij is dan ook nu gewoon gewraped, onder de 1500 euries. oppervlakkige schades plak ik gewoon weer een stukje folie er over. word ie verkocht, gaat de folie er af en verschijnt er een nagel nieuwe laklaag welke niet is aangetast door weersinvloeden.
echter..... de adhesievlaag, heeft niet het eeuwige leven, zeker niet in een waterrijke omgeving. en laat op een gegeven moment beetje voor beetje los. (op mijn bus begon dat proces na 13 maanden.
toch is wrappen op onze vloot tc's de meest economische manier.
mijn eigen scheepje.... zou ik nooit wrappen, om dat het in het huidige klimaat niet een lang leven beschoren is, en zoals het de eerste dag er supermooi uitziet zal het het volgende seizoen een doorn in je oog zijn..
Thomss