Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
In deze sectie horen alleen topics welke een project beschrijven. Hiervoor gelden bijzondere regels. De beschrijving van het project staat centraal, reacties van zowel de Topic Starter (TS) als andere leden zijn alleen toegestaan indien deze rechtstreeks betrekking hebben op de projectinhoud. Zie ook de forumregels die hierop van toepassing zijn.

Onderwerp: Jouw winterklussen 2016

Jouw winterklussen 2016 19 dec 2016 12:12 #793115

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8138
Thomss schreef :

Gaaf, Maar hoe doe je zoiets, buigen van hout en het opbouwen van lagen..
Ik heb de oude helmstok op een plaat hout gelegd en blokjes hout er tegenaan gelegd. Deze heb ik vastgeschroefd op de plaat.

Vervolgens dunne latjes laten schaven in mahonie en essen. Ik heb 60mm breed, 5,5mm dik genomen.
Deze heb ik lekker dik in de epoxy gesopt en met lijmklemmen tegen de blokjes geklemd.
Eerst 4 latjes gedaan. Dat vormde zich zo makkelijk, dat ik (na opruimen van weggelekte epoxy) de rest in 1 keer gedaan heb.

Ik heb foto's. Uploaden wil echter niet lukken....
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 19 dec 2016 12:37 #793118

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6994
Prima werkwijze. Zorg dat de epoxy niet alles aan de onderplaat of de blokjes vastplakt. Omdat epoxy niet hecht aan plastic, gebruik ik altijd een stuk plastic (van een winkeltasje) tussen werkstuk, werktafel of mal.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 19 dec 2016 14:42 #793134

Sailingcamelot schreef :
Nieuwe Joon

Ik heb nog een joon liggen. Welliswaar een geknutselde joon, maar een héél knap geknutselde joon.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 19 dec 2016 15:12 #793141

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6241



zelf een vioolblok gemaakt
stukje eikenhout
stukje lood
en frobelen maar
de schijfjes kunnen draaien, uiteraard
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Laatst bewerkt: 19 dec 2016 15:14 door Ton Mitz.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 19 dec 2016 15:41 #793146

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 13623
lood? :S
moet dat geen ijzer zijn?
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 19 dec 2016 15:46 #793147

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6241
sy helios schreef :
lood? :S
moet dat geen ijzer zijn?

is een miniatuurtje voor de vensterbank ;)
ik heb een heel rijtje van die zelf gemaakte frobeltjes
een loodstrip werkt lekker makkelijk
Ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Laatst bewerkt: 19 dec 2016 15:47 door Ton Mitz.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 19 dec 2016 15:51 #793148

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 13623
hehe
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 19 dec 2016 15:59 #793151

Koezt schreef :
Thomss schreef :

Gaaf, Maar hoe doe je zoiets, buigen van hout en het opbouwen van lagen..
Ik heb de oude helmstok op een plaat hout gelegd en blokjes hout er tegenaan gelegd. Deze heb ik vastgeschroefd op de plaat.

Vervolgens dunne latjes laten schaven in mahonie en essen. Ik heb 60mm breed, 5,5mm dik genomen.
Deze heb ik lekker dik in de epoxy gesopt en met lijmklemmen tegen de blokjes geklemd.
Eerst 4 latjes gedaan. Dat vormde zich zo makkelijk, dat ik (na opruimen van weggelekte epoxy) de rest in 1 keer gedaan heb.

Ik heb foto's. Uploaden wil echter niet lukken....

Dankje wel, voor de info...ben ik heel blij mee.
foto's ja graag, desnoods naar mijn eigen mailbox
Overleden 14 oktober 2020

Twee dingen zijn oneindig:
het universum en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

(Note: The opinions expressed in this post are my own and are not necessarily those of Zeilersforum and its management)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 19 dec 2016 16:40 #793164

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6972
Straks een offerte tekenen voor een nieuw grootzeil en genua, een hele klus. :woohoo:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 19 dec 2016 17:36 #793175

Sunday schreef :
Vandaag een nieuwe balk voor m'n overloop op maat gemaakt.
Leuk: in 1998 verwijderde ik op m'n standfast de teakhouten constructie onder de overloop. Dat teak heeft altijd in m'n schuur gestaan. Nu een balkje daarvan hergebruikt.

Ik zou toch wat eenvoudiger hout hebben gebruikt. Of begrijp ik het niet en is het geen malletje voor een mooi koolstof U profieltje :blink:
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 20 dec 2016 19:16 #793437

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15784
Thomss schreef :

Gaaf, Maar hoe doe je zoiets, buigen van hout en het opbouwen van lagen..

Das echt heel simpel voor een helmstok. Je verlijmt laagjes op elkaar in de gewenste vorm. Nadat de laagjes onderling in de juiste vorm aan elkaar geplakt zijn en de lijm gedroogd is behoud het zijn vorm omdat de laagjes niet meer onderling kunnen schuiven.

Precies wat Koezt zegt dus: een stevige goede mal maken waar je de lijmklemmen goed op kunt vastzetten. Dan draai je met de lijmklemmen de laagjes in vorm. Verlijmen met epoxy is niet perse noodzakelijk, maar bij een helmstok wel handig. Mocht er een spleetje zitten hier en daar dan wordt dat goed waterdicht opgevuld door de epoxy. Bij een gewone houtlijm zitten er ook, simpel uitgelegd, een soort weekmakers in de lijm. Dat helpt het hout (iets) makkelijker te laten buigen.
Het buigen is niet het moeilijkst, dat doen de lijmklemmen wel voor je. Maar het verkrijgen van voldoende lijmdruk op alle lagen is wat lastiger. Die druk wordt verdeeld over het aantal lagen. Daarom is opbouwen per 3 lijmlagen een goed idee, tenzij je echt goeie lijmklemmen hebt. Maar die zijn duurrrrrrr.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 20 dec 2016 20:46 #793448

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7641
Noballast schreef :
Sunday schreef :
Vandaag een nieuwe balk voor m'n overloop op maat gemaakt....

Ik zou toch wat eenvoudiger hout hebben gebruikt. Of begrijp ik het niet en is het geen malletje voor een mooi koolstof U profieltje :blink:
Haha Noballast! Heb er wel over gedacht iets in carbon te maken maar vind het wel leuk om dit stuk teak met historie aan boord te hebben. Het is zo'n beetje het enige teak aan boord.
Laatst bewerkt: 20 dec 2016 20:47 door Sunday.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 21 dec 2016 22:28 #793777

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Poging 2 om de helmstok van onze Dehler weer netjes te krijgen ook mislukt.
Dus 3x is scheepsrecht, dus dan ga ik ervan uit dat het de derde keer wel lukt :P

Eerst weer materialen bestellen via polyestershoppen :woohoo:

Vandaag ook weer wat schuurwerk gedaan aan de boot zelf (schuurronde 2)
Eind deze week schuurronde 3 doen, en dan de kiel schoonslijpen en in de epoxy zetten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 21 dec 2016 22:35 #793779

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8138
Sonador schreef :
Poging 2 om de helmstok van onze Dehler weer netjes te krijgen ook mislukt.
Dus 3x is scheepsrecht, dus dan ga ik ervan uit dat het de derde keer wel lukt :P

Eerst weer materialen bestellen via polyestershoppen :woohoo:

Vandaag ook weer wat schuurwerk gedaan aan de boot zelf (schuurronde 2)
Eind deze week schuurronde 3 doen, en dan de kiel schoonslijpen en in de epoxy zetten.

Niet schoonspoelen hoor die kiel. Gebruik een Terco schijf. Werkt snel en geeft een perfect oppervlak voor de epoxycoating. Slijpen smeert roest uit en maakt eea te glad. Je krijgt op die manier niet alles weg wat opnieuw roesten veroorzaakt en de hechting is beperkt.
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 21 dec 2016 22:48 #793782

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Hey Koetz bedankt voor jou advies.

Ik zat zelf te denken aan zo'n plastic scotch brite ding voor op de haakse slijper.
En dan iets van zuur erop die de roest wegvreet.
Daarna wou ik hem spuiten met 2k epoxy, en daarna mee schilderen met het onderwaterschip. Daar had ik epoxy met een pigmentstof erin bedacht

Een terco schijf heb ik geen ervaring mee, en zijn best prijzig (wat ik tot nu toe heb gezien).
Maar misschien toch maar 1 kopen, want er zijn veel mensen die het aanbevelen.

Ik werk graag met staal, lassen vind ik ook leuk.
Heb afgelopen zomer een menwagen in elkaar gelast, en afgebouwd.
Giet ijzer heb ik praktisch geen ervaring mee, dus die tips zijn van harte welkom.

Edit: zo 1 bedoel je toch? :http://link.marktplaats.nl/m1119347506
Hoe lang gaat zo'n ding mee?
Laatst bewerkt: 21 dec 2016 22:51 door Sonador.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 22 dec 2016 09:53 #793826

  • domper
  • domper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1224
Nou dat kun je mijn topic zien die wordt belast zeg.
En doet het nog steeds. Ik ben nu aan het laatste stuk bezig.
Alleen de buitenste schijf mist nu 3 punten maar dat komt omdat ik de boormachine vaak scheef hou zodat alleen de buitens veel belast wordt.
Met de vriendelijke groet Pieter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 22 dec 2016 16:59 #793909

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3441
koko schreef :
Maar het verkrijgen van voldoende lijmdruk op alle lagen is wat lastiger. Die druk wordt verdeeld over het aantal lagen. Daarom is opbouwen per 3 lijmlagen een goed idee, tenzij je echt goeie lijmklemmen hebt. Maar die zijn duurrrrrrr.
Als dat waar zou zijn zouden bij voldoende lagen de binnenste niet meer tegen elkaar gedrukt worden.
Klein denkfoutje? ;)
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 22 dec 2016 18:44 #793936

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15784
zeekraal schreef :
koko schreef :
Maar het verkrijgen van voldoende lijmdruk op alle lagen is wat lastiger. Die druk wordt verdeeld over het aantal lagen. Daarom is opbouwen per 3 lijmlagen een goed idee, tenzij je echt goeie lijmklemmen hebt. Maar die zijn duurrrrrrr.
Als dat waar zou zijn zouden bij voldoende lagen de binnenste niet meer tegen elkaar gedrukt worden.
Klein denkfoutje? ;)

Nou, ze worden vast nog wel tegen elkaar aan gedrukt, maar een beetje overdruk is wel fijn voor een goede verlijming. Alleen met supergoede passing heb je weinig tot geen druk nodig bij het lijmen. Het is maar mijn ervaring met het verlijmen van ketels voor een drumstel. (360gr, en behoorlijk zuiver rond).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 22 dec 2016 22:08 #794004

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3441
koko schreef :
zeekraal schreef :
koko schreef :
Maar het verkrijgen van voldoende lijmdruk op alle lagen is wat lastiger. Die druk wordt verdeeld over het aantal lagen. Daarom is opbouwen per 3 lijmlagen een goed idee, tenzij je echt goeie lijmklemmen hebt. Maar die zijn duurrrrrrr.
Als dat waar zou zijn zouden, bij voldoende lagen, de binnenste niet meer tegen elkaar gedrukt worden.
Klein denkfoutje? ;)

Nou, ze worden vast nog wel tegen elkaar aan gedrukt, maar een beetje overdruk is wel fijn voor een goede verlijming. Alleen met supergoede passing heb je weinig tot geen druk nodig bij het lijmen. Het is maar mijn ervaring met het verlijmen van ketels voor een drumstel. (360gr, en behoorlijk zuiver rond).
Toch niet helemaal duidelijk lijkt mij.
Als je een stapel latten samen perst met een bepaalde kracht wordt elke lat met die zelfde kracht op de andere gedrukt.
De mate waarin passing van belang is voor een goede lijmverbinding hangt meer af van de lijmsoort dan de perskracht, waarbij het zo is dat een volmaakte passing onder druk verlijmt een veel sterkere verbinding geeft dan één waarbij de te lijmen delen niet op elkaar zijn geperst.
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 22 dec 2016 23:21 #794025

  • AdB
  • AdB's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4112
Deze zomer een Etap 22 gekocht in Zeeland ( een jongens droom) .
Blijkt dat het liggeld nog tot maart 2017 betaald is, dus een fantastische vakantie gehad op het
Veerse meer en Oosterschelde.
Ben zelf meer van het open catamaran zeilen, maar het was leuk om weer eens te
slapen en koken aan boord. Heb wel veel ervaring op zeiljachten.
Nu moet de boot dus terug naar Amsterdam voor eind maart. Twijfel tussen buitenom of de staande
mast-route.
Hier een to do list voordat de overtocht kan beginnen.

Mast - heb mast gestreken en alle electra ellende eruit gesloopt, wind-meet instrumenten,
een vage antenne (geen vhf), alle bekabeling.
Led ankerlicht gemonteerd en nieuwe kabel getrokken.
Nu nog stoomlicht en vhf antenne monteren en uiteraard kabels trekken.

Motor - Boot kwam met 5 pk Yamaha 2-tact BB, die ik eigenlijk de hele zomer vervloekt
heb, te luid, onbetrouwbaar ondanks 2 service-beurten en vervuilend .
Dus op zoek naar 5 tot 8 pk langstaart 4-tact die stil is en liefst met lichtspoel en werkschroef.

Accu - Direct na aanschaf een 100 AmpH accu geplaatst met victron lader, die wonen
in de bakboord bakskist en moeten zeker vastgezet worden.
Nu leven ze tussen oude kussens en slaapzakken.

Navigatie Aan boord zit een oude seafarer 4 dieptemeter, boven de kombuis. Ik heb nog een
Nasa Clipper Duet met alarm, zou die graag in de kuip monteren voor de tocht,
diepte-sensor voor beide instrumenten is 150 Khz, dus zou moeten werken.

Ik gebruik een Panasonic Toughbook met Win-gps als plotter, en een Android tablet
met Win-gps marine als backup, geen papieren kaarten in zo’n klein bootje.
Moet nog uitzoeken hoe ik een etmaal stroom op beide machines kan realiseren.

Zeilen - De Etap kwam met een redelijk grootzeil, een mooie werkfok en een zeeeer slechte
genua. Ben nog op zoek naar een stormfok en eventueel een genua.
Afgelopen zomer met een F18 catamaran genakker mooie resultaten behaald op
de iets ruimere rakken.

Verwarming

Tot nu toe gebruik ik een Camping Gaz “ Bluecat” aan boord, een katalysator kachel
op gas. Gaat uit als ik ga slapen en is erg duur in verbruik. Truematic en Webasto
is eigenlijk geen optie aan boord van een Etap 22 (vol met schuim). Ben aan het denken
om een Qlima of Zibro petroleum kachel aan boord te nemen.
Alle suggesties zijn welkom.

Weer - Met een Etap 22 mag je eigenlijk niet rekenen op een gemiddelde snelheid boven
de 6 knopen, een rak van Roompot naar Scheveningen is rondom de 40 mijl en dus
net in een tij te halen. Ik wacht dus op een mooie oostenwind 3/4 Bft ;-)

Eenmaal thuis gaat de schuurmachine aan, het plan is om haar in de originele kleurstelling te
restaureren (grijs).
Eerst moet de kiel er uit, zit nu muurvast en ik wil graag kunnen droogvallen.
Denk aan dubbele roeren om te kunnen droogvallen.
Dek/romp verbinding controleren en kitten. Ben aan het onderzoeken of die “tril” antifouling werkt.
Verders wil ik graag anti-slip matten aanbrengen in de kuip en op het dek.
Ook zit er iets met een zonnepaneel in de gedachten-pan…

Grtz, A
Tornado sport
Een monohull is eigenlijk een multihull die niet "af" is...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 03 jan 2017 16:18 #796801

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Verslagje Sondador's winterprojecten voor thuis te doen:

Zo helmstok voor de 4de keer kaal geschuurd :sick:

even opsomming van dingen die ik fout heb gedaan:

De epoxy niet goed genoeg geroerd waardoor het lokaal niet goed wou uitharden
Verkeerde roller gebruikt (schuimroller levert luchtbellen in de epoxy op)
Goede roller gebruikt maar heel veel pluis erin
En de laatste keer had ik de vereerde mengverhouding van de epoxy, en wou het dus ook niet uitharden.

Dus heel veel geleerd, de laatste keer was het wel heel erg mooi gelukt.
Alleen dus met mijn slaperige kop de verharder aangezien voor de hars ....

:ohmy:


Ook nog bezig met het roer en de scheg.

Het roer staat nu in 2 goede lage epoxy met pigment erin.
Als die is uitgehard/geschuur daarna, dan kan hij in de coppercoat en dan nog een nieuwe waterlijn erop verven.

De scheg is gemaakt van een groot stuk hardhout, toen ik hem onder de boot vandaan haalde, had het zich helemaal vol water gezogen. Die heeft 3 weken voor de kachel lekker kunnen drogen.

Gelukkig was er maar 1 klein verrot plekje, en dat heb ik opgevuld met epoxy plamuur.
Daarna besloten om het te bekleden met glasweefsel om 2 redenen:
1 zodat het wat beter bestendigd is tegen knabbelende zeemeerminnen, en 2 zodat ik kan oefenen in het werken met glasweefsel.

Het lukt aardig, maar op sommige plekken onder het glasweefsel zit wat lucht wat ik er niet uit krijg.
Wat kan ik het beste daartegen doen, gewoon open schuren en opnieuw voorzien van glasweefsel?
Of zo laten?

Als dat klaar is schilder ik het geheel ook met epoxy et een kleurpigment erin.
Overigens dekt het wel slecht, ondanks dat ik het maximaal hoeveelheid pigment erin doe.

:silly:

Zo klussen en leren we weer vrolijk verder in het nieuwe jaar.
Laatst bewerkt: 03 jan 2017 16:23 door Sonador.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 03 jan 2017 18:13 #796849

@Sonador epoxy rollen met een schuimrolletje gaat prima, maar je moet niet hard drukken en zachtjes narollen. Neem in ieder geval een rolletje dat geschikt is voor acrylverf (veel goedkoper dan de speciale epoxy rolletjes) en gebruik bij elke batch een nieuwe rol.

Waarom gebruik je pigment? Het dekt inderdaad erg slecht maar is verder nergens voor nodig. Je maakt het jezelf te moeilijk. Er gaat toch nog een eindcoating overheen.

Zonder eindcoating een gekleurde epoxylaag opzetten (als topcoat in de bilge of in tanks) gebruik je beter Poly-Pox GT624 van Polyservice of Variopox Rolcoating van De IJssel.

Weet iemand of GT625 het zelfde is als Variopox Rolcoating?
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 03 jan 2017 19:27 #796878

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Hey Noballast bedankt voor je adviezen! :woohoo:

Ik gebruik inmiddels de beitsrollers van de action.
1 keer de stofzuiger er langs en je hebt nagenoeg geen pluisjes in je eindresultaat.
En ik gooi ze naderhand weg.

Eerder had ik inderdaad de dure velours rollers gebruikt, en die pluisen dus als een gek.
Ik zal het nog eens proberen met een schuimroller, met de tips die jij geeft.

Het pigment gebruikte ik eigenlijk zodat ik weet waar ik gebleven was met schilderen.
En waar er nog oneffenheden zitten (na het schuren de glimmende delen)

Ik maak het mijzelf inderdaad onnodig moeilijk :whistle:
Wil het te goed doen zegt de vrouw (baas) hier thuis.

Het roer en de scheg gebruik ik beide als voorbereiding voor de werkzaamheden aan de romp.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 05 jan 2017 20:09 #797550

Ben begonnen! Het hele interieur eruit gehaald en nu bezig om alles opnieuw in te timmeren...
Twee langbanken zijn grotendeels klaar, alleen afwerken nog. Het komaliewant wordt vervangen door een grotere kast met 3 deurtjes. Tot nu toe verloopt alles soepel maar er is ook werkelijk niets recht of haaks in een boot...
De derde laklaag zit nu op de deurtjes. Ben geen timmerman, beter dan dit wordt het niet...
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jouw winterklussen 2016 05 jan 2017 20:49 #797568

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6093
Knap hoor.....
Om het interieur mooi netjes recht in te timmeren lijkt mij één van de lastigste dingen van het doehetzelven aan een boot.

Vinni
Er valt altijd wel wat te zeiken......
Laatst bewerkt: 05 jan 2017 20:50 door Zeewinde.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.212 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl