Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
In deze sectie horen alleen topics welke een project beschrijven. Hiervoor gelden bijzondere regels. De beschrijving van het project staat centraal, reacties van zowel de Topic Starter (TS) als andere leden zijn alleen toegestaan indien deze rechtstreeks betrekking hebben op de projectinhoud. Zie ook de forumregels die hierop van toepassing zijn.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Van miskoop naar toch nog een goede trailer!

Van miskoop naar toch nog een goede trailer! 18 juli 2017 13:46 #853398

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Standaard dikte. Ik heb ALLE kokers, stripjes, appendages etc meegerekend. Ook de draadeinden. De banden zijn heel erg standaard.

Inderdaad, Roozeboos, zou je denken dat er her en der massief staal gebruikt is.

Gewoon 2x deze trailer. Ik kan er niet over uit.

Geen water in de kokers, heb gaatjes geboord om te controleren.

PEGA
TYPE: RANDMEER
EIGEN GEWICHT: 150 KG
DRAAGVERMOGEN: 600 KG
NR.. bla bla bla
Bouwjaar: 1979

Ik denk dat dat eigen gewicht voor destijds met de natte vinger is vastgesteld op 150 kg, terwijl het misschien gewoon , bijvoorbeeld, 215 kg was. Mijn andere trailer, een RIBA, uit het andere draadje, weegt nl 233 kg totaal, na de restauratie. zeilersforum.nl/index.php/foru...iler?start=50#832847 Dat is een trailer met weinig dingen erop en eraan verder en ongeveer even groot als dat de Pega trailer oorspronkelijk was. Ik vrees dat de Pega bij aanvang al flink zwaarder dan opgegeven was en de kant van de Riba opging kwa leeggewicht.

Wellicht klopt die uitgerekende 135 kg aan extra materiaal dus gewoon en was de trailer zwaarder voordat ik begon met ombouwen. Moet eigenlijk wel of kan niet anders. Want dan klopt de rekensom ineens redelijk.

Wellicht geloofde oom agent het in die tijd, 1979, wat eerder als op het typeplaatje het eigen gewicht netjes stond aangegeven en de boot ook waarschijnlijk was. Mobiele weegplaatjes had je toen nog niet en ook niet zoveel weegbruggen voor handen uiteraard.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 18 juli 2017 14:09 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van miskoop naar toch nog een goede trailer! 18 juli 2017 14:12 #853402

FMJ schreef :
Zijn jouw kokertjes soms dikwandiger dan de origenele kokerprofielen?

Nou ja, zonder basic design hadden de profielen net zo goed dunwandiger kunnen uitvallen dan bedoeld was, hetgeen veel gevaarlijker resultaten op had kunnen leveren.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van miskoop naar toch nog een goede trailer! 18 juli 2017 14:15 #853403

Fly-Tour schreef :
Moet eigenlijk wel of kan niet anders. Want dan klopt de rekensom ineens redelijk

Tsja, zo doe je natuurlijk niet aan waarheidsvinding - dit is de omgekeerde wereld!

Begin nu ook opeens te twijfelen aan je uitspraak in een ander draadje waar je zegt dan een aangevreten 20 mm bout zwakker zou zijn dan normaal. Omgekeerd (al jouw kielen zijn blijven hangen!) zou je dan ook mogen stellen dat er niets aan de hand was ;)

Ik gein maar wat hoor; vind het een mooie trailer geworden. Helemaal op maat en voldoet aan het gebruik wat je voor ogen had...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van miskoop naar toch nog een goede trailer! 18 juli 2017 15:13 #853411

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Dank je! Ik vind het zelf ook mooi. Het traileren gaat net zo soepel als in het filmpje waar de 16 m2 de hellingtrailer af gaat.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 18 juli 2017 15:37 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van miskoop naar toch nog een goede trailer! 18 juli 2017 15:36 #853419

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Alleen is onze helling flink steil, het volgende probleem , waardoor de auto het niet zo leuk vindt om de trailer met boot omhoog te trekken, maar daar ben ik alweer iets op aan het bedenken.

Namelijk een lier. Je rijdt de combinatie met de achterwielen van de trailer tot aan waar de helling schuin wordt, vervolgens koppel je de lierdraad aan de trekhaak, alles afkoppelen en zet je de trailer op het neuswiel. Vervolgens laat je de lier vieren en rijdt de trailer langzaam de helling af (beetje sturen), tot hij ver genoeg is uiteraard. Vervolgens de boot erop en weer teruglieren naar de auto tot de wielen van de trailer weer op het horizontale vlak staan, aankoppelen en klaar. Kun je zó wegrijden zonder de auto op zijn donder te geven.

Als ik dit niet doe, dan gaat dat mij een koppelingsplaat kosten.. Een grote SUV heb ik helaas niet, dus moet je slim zijn. Het bekende spreekwoord...


Er zit dus nog een heel klein projectje aan te komen: een takel of lierconstructie waarmee ik de trailer met boot de helling op kan trekken tot helemaal bovenaan om de koppeling niet te slopen.

Dit is een foto die laat zien hoe steil de helling is. Deze foto is van een paar maanden geleden. De helling heeft maar een kort schuin stuk boven water van 3 meter en daarna sta je op horizontaal asfalt. Dit heeft voor-en nadelen. Een nadeel is wel dat hij erg steil is daardoor.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 18 juli 2017 15:45 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van miskoop naar toch nog een goede trailer! 18 juli 2017 21:59 #853534

  • Dufour24
  • Dufour24's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 171
Een tijdje terug heb ik deze 'trailer' gekocht voor mijn Dufour 24.



En een net kleurtje gegeven.



Stiekem weegt dat spul ontzettend veel. Daar verkijk je je gauw op.
Achter de auto was dit ook bijna geen doen (afgezien van het feit dat de maten helemaal niet mogen, breder dan voertuig)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van miskoop naar toch nog een goede trailer! 18 juli 2017 22:37 #853540

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Wat bij mij het bizarre is, is dat het gewicht meer dan verdubbeld is door een paar extra kokertjes. Wat eigenlijk onmogelijk is gezien ik geen 2e trailer erbovenop gelast heb. Iets klopte er dus niet....

Wel een degelijke trailer die van jou.
Achter een landbouwtrekker of MMBS voertuig zal het geen probleem zijn. Dan wordt er ineens ook niet meer naar gewichten gekeken.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 18 juli 2017 22:44 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van miskoop naar toch nog een goede trailer! 22 juli 2017 21:06 #854513

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Vandaag heb ik de oplooprem omgeplaatst naar de onderzijde van de dissel. Helaas wat dingen weg moeten slijpen. Ik moet een nieuwe bevestiging maken voor de disselverlenger...

Dit was noodzakelijk, omdat de dissel te dicht bij de grond kwam wanneer je hem aankoppelde, doordat de auto iets inzakt achter. Zo kwam het neuswiel maximaal ingedraaid zelfs niet vrij om hem omhoog te klappen.

Er zat een opklapbaar Amerikaans neuswiel onder, deze kon in de oude situatie zelfs niet laag genoeg om het wieltje los van de grond te krijgen zodat je het wiel omhoogklappen kon. Eigenlijk doordat de koppeling te hoog zat.
Nu zit tijdelijk dit europese wieltje er weer onder, maar het liefst doe ik het Amerikaanse neuswiel er weer onder. Doordat de koppeling nu lager zit, komt waarschijnlijk het Amerikaanse neuswiel zelfs ver genoeg vrij om goed aan te kunnen koppelen achter de auto.



Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.131 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl