Tony2920 schreef :
In 2010 een Dufour 2800 gekocht met een iets betere motor, maar die na een jaar toch vervangen.
Wisselstukken moeilijk te krijgen, starten ging zeker koud moeilijk, maar vooral ik wou minder vervuilen. Motor lekte via het koelwater altijd iets olie.
Na wat zoeken op een Vetus M2O2 uitgekomen.
12 Pk i.p.v. de 13 Pk dat een goede M7DA zou moeten leveren.
Motor zelf is in orde, maar alternator regelde niet goed, en dat is tot op heden door Vetus niet opgelost. (Blijkbaar is Vetus niet goed in het oplossen van problemen, want dat het niet opgelost zou worden werd me al snel door enkelen op het forum voorspeld).
( alterantor bleef stroom leveren tot 15,4V i.p.v. 14,6V ) Waardoor de accu overladen zou worden.
Vetus M2O6 is hezelfde blok maar 16 i,p.v. 12 Pk.
Ook naar Beta gekeken, maar afgesprongen omdat de installateur wenste dat ik de motor vooraf zou betalen. Daar had ik geen zin in.
Het liefst zou ik ook meteen een nieuwe motor erin zetten, maar op dit moment heb ik helaas het budget niet om een fabrieksnieuwe motor aan te schaffen, zeker als ik ook nog een nieuwe genua wil.
Het is dus op dit moment ogen open houden naar een nette, niet al te oude, motor op de 2e hands markt.
De reden om (voorlopig) niet voor een vetus te gaan is dat de filters aan de rechterkant zitten. Hoe zijn die bij jou bereikbaar? En nog erger dan de filters, de impeller. Dat is al een ding als je goed naast de motor kan....
Eind van de maand in dusseldorf ook maar kijken, wie weet is er ergens nog een beursaanbieding los te peuteren.