Wij hebben ook dieseltank vervangen (120 ltr verdeeld over 2 tanks met afsluiters).
- Kijk goed hoe je diesel tank slang loopt en voorkom haakse bochten.
- ontluchting van de tank groot genoeg, zorg dat er geen water terug kan vloeien via de ontluchting
- zorg dat de aansluitingen voor slangen geribbeld zijn zodat je het luchtdicht erop kan zetten met slangklemmen. Het bleek niet super eenvoudig te zijn om dieselslangen en de "tuutjes" op elkaar af te stemmen, daar zou ik zeker even de tijd voor nemen om dat goed uit te zoeken. 250 liter door een dunne slang duurt wel even
- Alle andere dieselverbruikers dan de motor, aanzuig iets hoger zodat die eerst afslaan en daarna je motor als je geen diesel meer hebt. Aanzuigbuizen ietsje buigen.
- grote mangaten voor schoonmaken / inspectie. Eventueel in 1 mangat je tankmeter zodat je die makkelijk los kan maken en eruit kan halen.
- misschien een aftap ondering als je daar plaats voor hebt?
- slingerschotten erin en dat afstemmen op je mangaten, of andersom natuurlijk.
Suggestie voor een dagtank is wel een goede maar een extra handeling tijdens het varen, je moet goed opletten dat je die dagtank wel vult. Ligt eraan hoeveel je vaart denk ik of dat wenselijk is.